Komentarze 114  Wszystkie komentarze »
  • Hannaonline84
    25.05.2012 20:45
    Przeczytałam całość w wydaniu papierowym i się przeraziłam tym co przeczytałam o edukacji seksualnej w niemieckich przedszkolach i szkołach. Przecież to zgroza czego oni uczą dzieci i młodzie, a szczególnie dzieci w wieku przedszkolnym. :/
    • robek
      29.05.2012 20:09
      Człowieku, co Ty wiesz o tym czego uczą w Niemczech jak mieszkasz w zabitej deskami wsi.
      Ja mam dzieci w niemieckim przedszkolu i nic takiego nie ma miejsca.
      Lepiej pilnujcie polskich zakładów gdzie gwałcą dzieci.
      Pozdrowienia dla wszystkich moherów wierzących w takie "rewelacje"
      • Hannaonline84
        30.05.2012 13:20
        Robek stanowczo się zapędziłeś.
        Bardzo się mylisz uważając, że mieszkam w zabitej deskami wsi, a nawet jeśli to co z tego. Myślisz, że jak mieszkasz w Niemczech to już wiesz wszystko najlepiej i jesteś super gość czy coś w tym stylu?
        Nie wykluczone, że w Niemczech jest podobnie jak w Wielkiej Brytanii, a dokładnie, że rodzice nie mają prawdziwego pojęcia co tak naprawdę się w szkołach i przedszkolach dzieje i czego tak naprawdę dzieci się uczą.
        Fakt nie mieszkam w Niemczech i nie mam styczności z edukacją w Niemieckich szkołach i przedszkolach na co dzień, ale przecież pani socjolog Gabriel Kuby nie wzięłaby sobie tego z powietrza i założę się, że wie więcej co się dzieje w Niemieckich szkołach aniżeli wielu rodziców.
        Obyś miał rację, że nie ma czegoś takiego w Niemieckich szkołach i przedszkolach o czym mówi pani Kuby, ale niestety widząc co się dzieje na świecie nie wykluczałabym na Twoim miejscu takich możliwości. Chyba, że masz klapki na oczach.
        Gdzie przeczytałeś, słyszałeś o tym, że gdzieś w jakichś zakładach w Polsce (jakiekolwiek zakłady masz na myśli) gwałcą u nas dzieci? Jestem ciekawa może podzielisz się z nami swoimi wiadomościami bo może coś mi umknęło.
      • gut
        30.05.2012 20:54

        Hannaoline84  Nie wykluczone, że w Niemczech jest podobnie jak w Wielkiej Brytanii.Masz rację.  Oczywiście, że w Niemczech jest podobnie bo Niemcy są kolebką tej iedologii więc należy stwierdzić, że to w Wielkiej Brytani jest podobnie jak w Niemczech. Ks.prof. Tadeusz Guz był w koncernach medialnych niemieckich ZDF,RTL i oni przyznali, że u nich tak już wszysycy myślą wg. Nowej Lewicy - oni są Neomarksitami poprostu. Całe media zachodnie są we władzy tej ideologii bo aby zostać dziennikarzem w zachodniej Europie na uniwersytetach poznaję się literaturę "naukową" a ta literatura to właśnie dzieła Nowej Lewicy choćby dla przykładu Jurgen Habermas a skąd seks? - Z ich dzieła Eros i cywilizacja autor Herberta Marcuse.

      • gut
        30.05.2012 22:33

        Z tego "dzieła" "Eros i cywilizacja" autor Herberta Marcuse.- wypływa wszelaki zalew pornografii w mediach. Główna ekspansja od lat 60 XX wieku w USA.

      • Edyta
        06.06.2012 11:42
        Podpisuje się pod Twoim komentarzem.Moje dzieci i moich znajomych chodzą do szkół niemieckich i o niczym takim nie słyszały.
      • Beata
        10.07.2012 11:59
        Moje dziecko (chlopiec) na spotkaniu rodzicow w przedszkolu przyniosl mi ksiazeczke ktorej tematem bylo zycie seksualne i rozmnazanie z bardzo realistycznymi rysunkami...mial 4 latka...
        Potem w szkole przed piata klasa na poczatk roku bylo zbiorowe zebranie rodzicow wszystkich klas, gdzie pani dyrektor oznajmila rodzicow, ze z chwila ukonczenia 12 roku zycia dzieci maja prawo do lsnej intymnosci i pogladow i bez ich zgody nie mog udzielac zadnych informacji o stanie zdrowia bez zgody samego dziecka, dziecko ma prawo samo wybrac czy chce chodzic na religie czy na etyke i to juz wtedy nie lezy w gestii rodzicow, zas srodki antykoncepcyjne dzieci moga otrzymac bezplatnie od szkolnej pielegniarki np prezerwatywy, dziewczynki pigulki na 3 miesiace i o tym tez nie informuje sie rodzicow o ile dziecko nie da pozwolenia...
        Tak jest w Skandynawii...
  • katy
    26.05.2012 08:15
    S Z O K !!!
  • Paweł P
    26.05.2012 08:59
    Moją reakcją na wzmiankę o „Standardach wychowania seksualnego w Europie” była myśl: "to nie może być prawda!"

    Ale... pół godziny szperania - i dowody mam przed oczami.

    Europejska strona WHO promuje standardy:
    http://www.euro.who.int/en/what-we-publish/information-for-the-media/sections/latest-press-releases/new-european-guidelines-on-sexuality-education-experts-say-sexuality-education-should-start-from-birth
    (po angielsku)

    Również tutaj:
    http://www.euro.who.int/en/what-we-do/health-topics/Life-stages/sexual-and-reproductive-health/news/news/2010/12/standards-for-sexuality-education-in-europe-start-their-way-to-countries-of-eastern-europe-and-central-asia

    Na pierwszej z tych stron jest po prawej stronie łącze ("Standards for sexuality education in Europe: A framework for policy makers, educational and health authorities and specialists") prowadzące do strony ze standardami:
    http://www.bzga-whocc.de/?uid=072bde22237db64297daf76b7cb998f0&id=Seite4486
    (po niemiecku)

    Na tej zaś stronie, w pierwszym akapicie łącze do samego dokumentu "Standards for Sexuality Education in Europe":
    http://www.bzga-whocc.de/pdf.php?id=061a863a0fdf28218e4fe9e1b3f463b3
    (plik PDF, po angielsku)

    I tym dokumencie mamy faktycznie program dla dzieci 0-4 z "wyrażaniem własnych potrzeb, życzeń i granic, np. w kontekście 'zabawy w doktora'". (str. 38)


    • gut
      31.05.2012 14:26

      Przeglądałem te linki faktycznie to wszystko się potwierdza. W Polsce jest niewiele uczonych, którzy znają to zagadnienie większość nie ma świadomości co się tak naprawdę dzieje.
      Tu mam link jak wyglądają "Głowy Nowej Lewicy":

      Herbert Marcuse http://pl.wikipedia.org/wiki/Herbert_Marcuse

      Jürgen Habermas
      http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Habermas

      a tu znów Herbert Marcuse ze swoimi młodymi słuchaczami
      http://www.youtube.com/watch?v=o3lOVtCQXhc

    • Othyim
      31.05.2012 23:02
      Szczerze napiszę, że zwróciłabym na Waszym miejscu większą uwagę na stronę 40 raportu, gdzie wśród podkreślonych na pomarańczowo, czyli jak wcześniej jest wyjaśnione, obowiązkowych tematów zajęć z edukacji seksualnej dla dzieci w przedziale wiekowym 0-4 jest wyszczególnione: "enjoyment and pleasure when
      touching one’s own body,early childhood masturbation". Dla tych, co nie znają angielskiego: "przyjemność z dotykania własnego ciała, wczesnodziecięca masturbacja". Jak dla mnie to wystarczający dowód, że od takiej "edukacji seksualnej" należy trzymać dzieci z daleka.
    • Othyim
      31.05.2012 23:29
      Strona 42, wiek 4-6: "friendship and love towards
      people of the same sex" - przyjaźń i miłośc wobec osób tej samej płci;
      43, 4-6: "same-sex relationships" - związki jednopłciowe;
      44, 6-9: the basic idea of contraception (it is possible to plan and decide about your family) - podstawowa wiedza o antykocepcji(możliwe jest planowanie i decydowanie o swojej rodzinie) (brzmi niegroźnie, ale z całą pewnością nie jest);
      44, 6-9: enjoyment and pleasure when touching one’s own body (masturbation/self-stimulation) - przyjemność podczas dotykania własnego ciała(masturbacja, autostymulacja);
      46, 9-12: different types of contraception and their use; myths about contraception - różne rodzaje antykoncepcji i ich stosowanie; mity na temat antykoncepcji(zapewne udowodniona szkodliwość środków antykoncepcyjnych, np większe szanse zachorowania na raka to mit....);
      47, 9-12: sexual rights, as defined by IPPF - prawa seksualne - zgodnie z definicją IPPF; dla tych co nie wiedzą: International Planning Parenthood Federation to organizacja obecna także w Polsce - jako Federa; w USA Planned Parenthood jest największym dostarczycielem usług aborcyjnych;
      48, 12-15: pregnancy (also in same-sex relationships) - ciąża(także w związkach jednopłciowych); chyba udało im się coś o czym nie wiemy;-);
      50, 12-15: pregnancy (also in same-sex
      relationships) and infertility, abortion, contraception, emergency contraception - ciąża(także w związkach jednopłciowych), oraz bezpłodność, aborcja, antykoncepcja, antykoncepcja awaryjna;
      51, 15 i więcej lat: “come out” to others (admit
      to homosexual or bisexual feelings) - ujawnienie się ze swoją odmienną "orientacją" seksualną(przyznanie się do homo- lub biseksualnych uczuć).
      Kochani, jeśli to ma być "edukacja seksualna" dzieci to niemożliwe, by ten program pisał ktoś, kto ma na myśli ich dobro. Jak dal mnie to czyta deprawacja, w dodatku po płaszczykiem "neutralnej światopoglądowo" wiedzy. Nie dajmy się oszukać i już teraz upewniajmy się, czego uczą nasze dzieci w szkołach i przedszkolach.







  • SylwesterŚlesiński
    26.05.2012 09:03
    No cóż, objawienie się antychrysta musi poprzedzić fala globalnej demoralizacji i zmiany świadomości całych społeczeństw.
    Kolejny raz polecam broszurkę ks. Tadeusza Kiersztyna "Zatrute źródło. Masoneria".
    Niektóre rządy państw Unii Europejskiej otwarcie służą demonom.
    Pozostaje nam jedynie ufne oddanie się Sercom Jezusa i Maryi w oczekiwaniu na kolejne "ekscesy" wyznawców szatana.
    Szczęść Boże!
  • dn
    26.05.2012 09:51
    Sodoma i Gomora....
  • barabanek
    26.05.2012 10:04
    To już wchodzi do szkół w Polsce, pedagodzy studiują seksuologię i prowadzą takie zajęcia w szkołach, często nikt nie wie, co się na nich mówi. To ostatni dzwonek, żeby rodzice i Kościół sprzeciwili się takiej edukacji bez ich zgody i wiedzy. Rodzice powinni zostać uświadomieni o swoich prawach w tej materii listem duszpasterskim, powinni pytać na zebraniach, czego uczy się ich dzieci i w razie wątpliwości odmawiać zgody na udział ich dzieci w tej edukacji.
  • Ernest
    26.05.2012 10:05
    jak dalej trwać będzie ogłupianie ludzi to Europa jako cywilizacja musi zniknąć,nastąpi samozagłada tej "cywilizacji ".
  • R
    26.05.2012 12:29
    Anglia przoduje w edukacji seksualne i jest to zarazem kraj, gdzie najszybciej wzrasta liczba chorych na choroby weneryczne, 15% w ciągu 5 lat. Ma jeden z najwyższych wskaźników aborcji i ciąż wśród nastolatek.

    Jesli nastolatka zajdzie w ciążę, to szkolna pielęgniarka ma obowiązek podać jej pigułkę wczesnoporonną. Oczywiście bez powiadamiania rodziców. Nie wiem jak wygląda ewidencja tego rodzaju przypadków, ale nie sądzę, żeby wchodziły do aborcyjnej statystyki.

    U nas zaczyna się dziać podobnie. Jakiś czas temu znajomy opowiadał, że jego 9mio letni syn był na "zielonej szkole" - program wakacyjny - i wrócił "mężczyzną". Mieli tam edukację seksualną, a on znalazł sobie "dziewczynę".
  • Bronak Kamarołski
    26.05.2012 21:16
    Nie pozostaje nam, Polakom nic innego, jak tu, w Polsce mieć bardzo wielodzietne rodziny. A potem jechać i zasiedlać wymarłe Niemcy i Anglię. Z Francją będzie trudniej. Ją już zasiedlają muzułmanie.
  • geosinus
    26.05.2012 21:43
    Pani Joanna Bątkiewicz-Brożek chce byc chyba slawna, ze takie glupostwa wygaduje. Jakby dzieci uczyli masturbacji w przedszkolu to by w Niemczech zrobil sie skandal u rodzice wyszli by na ulice, by protestowac. Nie jest w Niemczech tak, zeby dzieci w przedszkolu uczyli masturbacji. Lubie czytac "Gosc Niedzielny", ale niekiedy powinien sie glowny redaktor zastanowic co drukowac.
    • R
      27.05.2012 23:24
      Zamiast stosować metodę "na strusia", Ty lepiej zajrzyj do linków, które podał pawełp, jeśli znasz angielski.
    • J.
      28.05.2012 11:58
      Aktualnie mieszkamy w Niemczech. Ani w przedszkolu, ani w szkole podstawowej, do której chodzą nasze dzieci, nie ma takich zajęć "z edukacji seksualnej", jak te opisane w artykule... Zdziwiły więc mnie te wiadomości bardzo.

      Czy wielu z was było osobiście w takich przedszkolach i szkołach? Albo wasze dzieci tam chodzą? Czy opieracie swoje zdanie tylko na informacjach z wypowiedzi owej pani socjolog?
      • tragedia i dramat
        29.05.2012 11:16
        Aktualnie nie mieszkam w Niemczech, ale znam parę przypadków niemieckich Niemców wychowanych w kulcie liberalizmu ekonomicznego i seksualnego, pogubionych życiowo okropnie; na uleczenie sytuacji poszukują po 40-tce żony Polki, w tym celu stosują sprytny zabieg na bogatego Niemca z czego ogólnie wychodzi tragi-komedia; na szczęście jak dziewczyna ma w głowie poukładane to się nie skusi ten miód
      • Piotr Londyn
        05.06.2012 14:56
        sa,sa ta demoralizacja juz tam byla jak tam mieszkalem od 1989 do 91 Goettingen Northeim szkoly podstawowe wracaly polskie dzieci pelne wstydu ze szkoly i mowily co im kazaly robic na tych zajeciach te niemieckie nauczycielki,niestety zgroza.
    • anty-68-front
      29.05.2012 19:51
      Nie kłam człowieku. Wyglądasz na manipulatora.
  • geosinus
    26.05.2012 21:57
    I jeszcz jedno, Gabriele Kuby skrytykowala "Harry Potter". Rownie doc´brze mogla skrytykowac "Gwiezdne wojny" albo "Alicje w krainie czarow". Dzieci wiedza same co jest dobre a co zle. Moze nie w takim stopni co dorosli, ale jednak dziecko wie co lubi a co nie. Jakby moj syn mi powiedzial, ze nie chce isc do przedszkola to od rau bym wiedzial ´, ze cos jest nie tak.
    • Bronak Kamarołski
      27.05.2012 12:07
      Bzdury piszesz geosimus. A szczególnie wtedy, gdy twierdzisz, że dzieci same wiedzą co jest dobre a co złe.
      A jeśli Twój syn nie zechce iść do przedszkola, to nie zachowuj się jak dziecko, tylko idź wyjaśnij o co chodzi, bo być może Twój syn doszedł do wniosku, że dla niego dobra jest tylko zabawa a nie nauka w przedszkolu.
      Pani Redaktor przeprowadziła wywiad i to specjalistka z Niemiec pisze o nauce masturbacji w niemieckich przedszkolach. Przeczytaj sobie jeszcze raz ten wywiad.
  • złamana_ręka
    27.05.2012 12:22
    Taka "seksualna edukacja" sprawi jeszcze większe zagubienie ludzi. Już jest dużo samobójstw młodych ludzi, bo nie wytrzymują kultu sukcesu, pieniądza, zakłamania świata. Przez seks-edukację walczą z Kościołem. Już przecież dwa przykazania z Dekalogu - nie cudzołóż i nie pożądaj są prawie nieaktualne! A taka edukacja Dekalog i wiarę uczyni archaicznymi. To walka z chrześcijaństwem.
    • gut
      27.05.2012 16:33

      Taka "seksualna edukacja" sprawi jeszcze większe
      Ale właśnie oto chodziło Ojcom Nowej Lewicy, czego nie zdołały zrobić wcześniejsze ideologie, robi to właśnie Nowa Lewica tym skuteczniejsza, że działa w ramach pokoju czyli "po cichu".   

  • diz
    27.05.2012 13:02
    niech u nas seksualnie edukują księża...albo lepiej nie.
  • Fryderyk
    27.05.2012 14:38
    Proponuję na pół roku wprowadzić islam i po kłopocie.
  • realistka
    27.05.2012 15:53
    Czemu według Pani udzielającej wywiadu istnieje tylko zła edukacja seksualna i lepiej żeby nie było żadnej ? Trzeba mieć na uwadze fakt, że nie wszystkie dzieci pochodzą z kochających rodzin, gdzie mama i tata odpowiedzą na ich pytania. Mamy je pozostawić same sobie ? Czemu nie można na edukacji seksualnej uczyć dzieci przede wszystkim szacunku do siebie i do drugiego człowieka jednocześnie NIE uciekając przed trudnymi tematami ? HIV i AIDS istnieją, masturbacja też istnieje, tak samo jak homoseksualizm i aborcja. Tu nie chodzi o to, żeby dzieci do czegokolwiek zachęcać lub im coś odradzać, ale trzeba je INFORMOWAĆ. Nie wszyscy wynoszą wiedzę z domu i później mamy nastoletnie matki i 16latków którzy wykorzystują seksualnie dzieci. Dzieci muszą mieć świadomość tego czym jest seksualność i jak powinny się zachować w obliczu różnych sytuacji. Skąd małe dziecko będzie wiedzieć, że ktoś próbuje molestowania seksualnego, jeżeli nikt nie powie mu, że to są tylko jego prywatne strefy i nie musi się godzić na nic pod groźbą szantażu choćby szantażowała go zaufana osoba ? Z dziećmi trzeba rozmawiać i je edukować również. Ja wierzę w to,że da się zrobić program edukacji seksualnej, który zarówno nie będzie namawiał do seksu bo liczy się tylko przyjemność, ale też nie będzie mówił o tym, że seks jest be i można to robić tylko jak chce się zajść w ciąże a homoseksualiści to zboczeńcy. Czemu tak ciężko jest być tolerancyjnym i akceptować ludzi niezależnie od orientacji seksualnej ? I czemu edukacja ma być połączona tak ściśle z kwestią wiary ? Polska jest państwem świeckim, a edukacja wiąże się z nauką i z naukowymi faktami, które dzieciom powinno się przekazywać. Homoseksualizm i masturbacja to nie są objawy zboczenia ani choroby. Pogódźcie się z tym.
  • gut
    27.05.2012 16:36
    Bardzo dzięki za ten artykuł dobrze, że cała sprawa jest tłumaczona od źródła ponieważ reszta to pochodne. Po komentarzach widać jak mała jest świadomości tej kwestii ale to jest właśnie ten myk czyli "po cichu" Nowej Lewicy.
  • anonim
    27.05.2012 17:24
    jasne zakazmy edukacji i niech powróci ciemnogród... co za bzdety
  • ralf
    27.05.2012 18:30
    najpierw koscioł niech sam da przylad
  • ralf
    27.05.2012 18:35
    widze ze nie ma tu zadnej dyskusji wszystko pod cenzurą.mozna pisac tylko dobre zeczy najlepiej jeszcze narzekac na rząd to wtedy widoczny jest kometarz.normalne
  • ralf
    27.05.2012 18:37
    kto zarwierdza te komentarze?ksiadz rydzyk czy jarek kaczynski.ale sciema
  • Michalxl600
    27.05.2012 20:37
    koszmar . http://www.youtube.com/watch?v=QYvcnRVBntw
  • intervojager
    27.05.2012 20:42
    Niemcy więc łamią Powszechną Deklarację Praw Człowieka ONZ z 1948 artykule 26 punkt 3 w brzmieniu:

    Rodzice mają prawo pierwszeństwa w wyborze nauczania, które ma być dane ich dzieciom.
  • kalinka
    27.05.2012 23:11
    Czy wszystkie tu komentarze piszą ludzie w wieku 60 lat ? Matko droga ... bardzo dobrze się dzieję , już w wieku przedszkolnym dziecko zaczyna oswajać się z seksualnością, a rodzice wtykają im jakieś bzduury bo nie potrafią z nimi rozmawiać. Wtykają dalej w podstawówce , gimnazjum, a co gorsza liceum. Wszystko dzieje się bez rodziców, a kościół sprawia , że ciemnota dopiero się pojawia. A potem gimnazjalistki i licealistki w ciąży , bo nikt im nie powiedział o zabezpieczeniach, bo wszyscy karcą, bo pani w sklepie sie dziwnie patrzyła przy sprzedaży głupiej gumki. LUDZIE MAMY 21 WIEK!!!!! To , że kościół traci na sile, jest raczej do przewidzenia, a oburzenie tym, że dzieciom się wyjaśnia , że sprawy seksualne przynoszą przyjemność - no tak straszna sprawa, seks to tylko po ślubie i po ciemku ..... Obejrzyjcie się wokół siebie.....
    • ~ewa
      28.05.2012 10:31
      Oj kalinka, kalinka moja...Nie mam jeszcze 60lat, więc może przyjmiesz ode mnie informację, że życie nie koncentruje się na narządach płciowych i przyjemnościach. Jestem pewna, że tego co przyjemne człowiek potrafi sam się nauczyć, bo go do tego ciągnie. Trudniej jest natomiast zauważyć, że obowiązki są obowiązkowe, że są konsekwencje, a przede wszystkim że to co mi sprawia rozkosz może być krzywdą drugiej osoby. Zbyt wczesne rozbudzanie potrzeb seksualnych, przy równoczesnej niedojrzałości młodzieży a właściwie dzieci, nie służy ni tym młodym ludziom, ni społeczeństwu. Służy natomiast przemysłowi erotycznemu i aborcyjnemu.
      Dobrze, że Kościół o tym mówi, źle, że tylko on. Wisłocka, też mówiła o odpowiedzialności i o tym, że najpierw gniazdko, a dopiero potem ptaszki w gniazdku, a naprawdę trudno ją posądzać o klerykalizm, ale cóż, niestety nie żyje.
    • kalinka jarzębinka
      29.05.2012 11:25
      kalinka maja, jakoś trąci ... najbardziej życiowo pogubione są dzieci wprowadzane w seksualność za wcześniej, zanim są dojrzałe emocjonalnie do tego i w sposób wulgarny poprzez kolorowe pisemka dla młodzieży typu "Brawo" to niestety niemiecka forpoczta edukacji seksualnej od 20 lat w Polsce; ktoś by mógł się tym zająć w kontekście art. 202 par. 2 Kodeksu Karnego, ale widać od 20 lat nie ma na to odważnego
  • Chris
    28.05.2012 08:49
    To wszystko pokazuje, jak ważne jest, żeby chrześcijanie zajmowali się polityką. Demoralizacja dzieci w Niemczech, bo tak trzeba to nazwać, odbywa się przy pomocy prawa stanowionego i struktur państwowych (sądy, szkoły, przedszkola).
    Od lat słyszymy, także od wielu katolików, że Kościół miesza się do polityki, że RadM straszy, że niepostępowe,że za dużo zajmuje się polityką, katastrofą smoleńską ...
    Tu jednak widać jak ważne jest polityczne zaangażowanie katolików, jak ważna jest działalność informacyjna. O sprawach demoralizacji dzieci RadM mówi od lat, zbierają za to cięgi. Jednak innej drogi nie ma. Wiadomo też, jakie ma problemy z dostaniem miejsca na multipleksie - to jest wielka walka.

    Z rok temu Gość publikował ostrzeżenie przed ustawą "o przemocy w rodzinie", które w Szwecji spowodowała interwencję państwa w działanie rodziny oraz jej daleko idący rozkład i dysfunkcjonalność. Niestety PO, PSL i Ruch Palikota ją przegłosowały. Teraz głosują następną ustawę "o przemocy". Trzeba ich powstrzymać, ale to można zrobić mając większość w sejmie.
  • monia
    28.05.2012 09:13
    Witam zniesmaczonych rodzicow i nie tylko ja zrezygnowalam ze szkoly dla moich dzieci tez z tego wzgledu jak uslyszalam o edukacji w rodzinie u nas dzieci ucza na pamiec narzadow pulciowych ja sie nie zgodzilam na takie nauki ucze dzieci w domu ale dziwie sie ze reszta polskich rodzicow zgodzila sie na taka edukacje dla swoich dzieci w grupie jest sila gdybysmy wszyscy protestowali to zmienilibysmy polske w szwecji tez sie wtracaja do rodziny zamykaja rodzicow w wiezieniach bo dziecko moze zlozyc donos na mame lub tate u nas od seksu sie zaczyna moze i my jak szwedzkie co niektore rodziny bedziemy musieli uciekac bo beda nam zabierac dzieci a nas wsadzac do wiezienia za nie nauczenie dziecka co to jest peni...my jako rodzice musimy byc na bacznosci i walczyc o nasze dzieci i ich dziecinstwo
  • S.
    28.05.2012 09:38
    Sodoma i Gomora !!! Głupi ludzie tworzą GŁUPI system i chcą go wtłoczyć naszym dzieciom! GŁUUUUUPI GŁUPIIII !!!!!!!
  • gość
    28.05.2012 10:24
    o bydlaki ! za krzywdzenie bezbronnych dzieci pójdziecie w ogień piekielny na zawsze, smażenie się bez końca
  • gość
    28.05.2012 10:26
    o bydlaki ! za krzywdzenie bezbronnych dzieci pójdziecie w ogień piekielny na zawsze, smażenie się bez końca
  • szaki
    28.05.2012 13:58
    Niemcy robią to samo co Hitler za czasów wojen. Mordują, dokonują milionów aborcji, eutanazji tyle że teraz pod przykrywka UE i zgodnie z prawem.
    A i jeszcze niech ktoś ma tupet się z tym nie zgodzić, zaprotestować, odmówić...
  • Eliza
    28.05.2012 17:40
    Moim zdaniem powinno coś być ;/ Ok dla mnie wychowanie w rodzinie to najgłupszy przedmiot. Każą jakieś kondomy zakładać na nogi od krzesła. Ok może potrzebne może nie, ale... Podstawowa sprawa... Mógłby być taki przedmiot podobny do wychowania i przydałby się on już w gimnazjum. Ponieważ nie okłamujmy się ktoś powinien pilnować te młode dziewczyny i kreować ich życie, tak jak i chłopców. Nie mogę zrozumieć jak się spotyka ludzi którzy mają małe pojęcie albo zbyt duże pojęcie o intymnych sprawach. Może to śmieszne, ale przydałby się taki przedmiot gdzie oddzielnie zajęcia mają dziewczyny i chłopcy. Czasami jednak mogły by prowadzone być razem. Chodzi o to żeby były to zajęcia gdzie młodzi mogą zadawać pytania. Mogą powiedzieć, wyrazić swoje zdanie na te tematy i poradzić się. Co jest lepsze powiedzieć im czy żeby szukali po internecie? Świat jest cywilizowany... ktoś niestety wykreował tę modę i dziwne by było żeby ktoś sprzeciwiał się np. modzie na zielone sukienki, gdyby nie było argumentów dlaczego nie powinno się.
    Uznawałam kiedyś prawdę, że czystość powinno się zachować do ślubu... dlaczego zmieniłam zdanie... to proste jak prosto zrobić bułkę z masłem. Czułam się w pewnym momencie zacofana, poszłam do lekarza przepisał mi tabletki a ja nie wiedziałam jak ich użyć bo przecież to grzech się dotknąć. Dlatego odrzuciłam to... moze ktoś mi powie, że zrobiłam źle ale nie popieram i nigdy nie będę popierać czegoś takiego bo kaleczę siebie i bliską mi osobę. Jak będę miała dzieci to sama wezmę sprawę w swoje ręce. Nie chce, żeby moje dzieci były jakieś zacofane. Chce żeby miały malutkie pojęcie o swojej anatomii i żeby nikt im nie wmawiał że bocian dziecko przyniósł itp. Oczywiście niektórych rzeczy nie popieram... Pozdrawiam
  • Eliza
    28.05.2012 17:49
    Wiadomo to karygodne że takie coś w przedszkolu i w ogóle w takiej formie.
    Jednak coś jest potrzebnego jednak w formie rozmowy. Odpowiedzi na pytania młodych żeby nie szukali w necie. Niestety ale jeżeli nikt im nie powie to jak będzie wyglądało ich życie? Dostanie tabletki do wnętrza ciała i co wstyd będzie przed ludźmi tak jak ja miałam... taka jako młoda miałam wpajane jakie te zajęcia są straszne i demoralizują... a one nic ciekawego nie uczą tylko o tym jak gumki zakładać ;P to co to za wychowanie rodzinne żadne...
  • EFka
    28.05.2012 23:57
    Szok. Słyszałam, że podobne rzeczy dzieją się w Hiszpanii również, np. jak rodzic zwraca nauczycielowi uwagę, by nie sugerował synowi, że może kiedy poślubi kolegę, skoro go lubi, może zostać formalnie oskarżony o wychowywanie dziecka w duchu nietolerancji seksualnej.

    Kilka lat wcześniej czytałam o organizacjach pedofilskich, które próbują forsować tezę o neutralności aktywności seksualnej wobec/z udziałem dzieci właśnie w imię ich "dobra" i spełniania ich "potrzeb".
    A teraz okazuje się, że to już się dzieje legalnie, oczywiście pod (nieco) innym płaszczykiem. I niby to dla dzieci, ale kto tak naprawdę na tym korzysta?

    Jak można doprowadzić do sytuacji, że rodzice nie mają prawa decydować o edukacji własnych dzieci?

    Gdzie psychologia rozwojowa, pedagogika?

    I to, czego mi BARDZO brakuje w tym tekście ale i innych: co pozytywnego możemy zrobić, żeby podobna sytuacja nie miała miejsca w naszych przedszkolach i szkołach?
  • ella
    29.05.2012 00:05
    Przerażające.

    To co przychodzi mi na myśl to jeden tekstów Kazika Staszewskiego. Tyle, że tam było raczej o młodzieńcu a tutaj o dzieciaku, tam o zabieraniu rodziców dziecku, tutaj odwrotnie (albo co najmniej pół na pół):

    Taki czas zdarza się raz na sto lat
    I musisz godnie go przywitać
    W domu musisz zrobić porządek
    Odpowiadać tym, co będą pytać
    Czy wiesz ile jest teraz pracy?
    To ponad ludzkie siły
    Więc mów nam, gdzie Twój syn
    Musimy porozmawiać z nim

    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...

    Ci ludzie co biorą Ci mamę i mnie
    Ci ludzie co biorą Ci dom
    Ci ludzie co biorą całą Twoją pracę
    Ci ludzie co dają Ci broń
    Ci ludzie co biorą Ci mamę i mnie
    Ci ludzie co biorą Twój dom
    Ci ludzie co biorą całe Twoje życie
    Chcą podać Ci swoją dłoń

    To rząd oficjalny, system totalitarny
    Rząd oficjalny, dobrze skonstruowany
    Rząd oficjalny, system totalitarny
    Rząd oficjalny zawsze totalitarny

    Taki czas zdarza się raz na sto lat
    Musimy wszystko przygotować
    Wszystko dokoła przypilnować
    I Ty przecież nam pomożesz
    W naszym domu każdy brud trzeba odszukać
    I Ty z nami brudu szukaj
    I Ty może jeszcze o tym nie wiesz
    Lecz Ty będziesz z nami brudu szukać

    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...
    Oddaj go nam...

    ................
  • Augustyn
    29.05.2012 08:04
    To zatrważające! Dobrze, że nadal żyję w Polsce... Do czego dochodzi w niektórych krajach , to aż boli głowa. Przecież to jest nienormalne! - jak można wdrażać tego typu ustawy w życie, wymuszać na dzieciach (niewinnych jeszcze) tego rodzaju zachowania...:((
  • maja
    29.05.2012 09:05
    W zalewie informacji politycznie poprawnych na temat seksu otaczajacych nas zewszad, nie tylko w szkole, apeluje do rodzicow by jak najczesciej rozmawiali na te tematy ze swoimi dziecmi. Niestety tak jest ze dzieci predzej czy pozniej uslysza ze masturbacja jest ok, ze aborcja jest ok, ze "uprawianie seksu" z kimkolwiek jest ok itd. Dlatego tak wazne jest mowienie dzieciom ze seks to nie sport, ze abstynencja od aktow seksualnych jest ok, to nie zadne zaburzenie psychiczne, ze warto czekac na ta jednyna osobe ktora pokochamy, ze warto miec rodzine, normalne malzenstwo, czyli to wszystko co teraz nie jest w modzie, choc wielu po cichu za tym teskni. Rodzice nie bojcie sie rozmawiac z dziecmi, delikatnie ale stanowczo, odpowiednio do ich wieku. Do was dzieci maja zaufanie choc moze poczatkowo nie beda chcialy nawet sluchac co mowicie. Pomalutku i skutecznie opowiadajcie im o innej, pieknej stronie milosci, seksu, rodziny, malzenstwa. Takze po to by dzieci umialy bronic tych wartosci w rozmowie z innymi. Moje dzieci chodza do szkoly gdzie niestety edukacja seksualna jest niestety poprawna politycznie, i wlasnie dlatego uwazam ze najwazniejsze to nie dac dzieciom by zostaly same z tym tematem w wersji szkolnej.
  • kanal soft porno
    29.05.2012 11:01
    na multipleksie cyfrowym

    KRRiT przyznała koncesje dla kanału soft porno, łamiąc tym samym przepisy ustawy o Radiofonii i Telewizji, art. 36 pkt 2 ust.1

    tekst poniżej.
    Ktoś powinien złożyć z związku z tym pozew do Sądu Administracyjnego jak w przypadku tv trwam




    Art. 36. 1. W postępowaniu o udzielenie koncesji ocenia się w szczególności:

    1) stopień zgodności zamierzonej działalności programowej z zadaniami określonymi w art. 1 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem stopnia realizacji tych zadań przez innych nadawców działających na obszarze objętym koncesją;

    2) możliwości dokonania przez wnioskodawcę koniecznych inwestycji i finansowania programu;

    3) przewidywany udział w programie audycji wytworzonych przez nadawcę lub na jego zamówienie albo we współdziałaniu z innymi nadawcami;

    4) przewidywany udział audycji, o których mowa w art. 15 ust. 1 i 3, w programie telewizyjnym albo utworów, o których mowa w art. 15 ust. 2, w programie radiowym lub telewizyjnym;

    5) dotychczasowe przestrzeganie przepisów dotyczących radiokomunikacji i środków masowego przekazu.

    2. Koncesji nie udziela się, jeżeli rozpowszechnianie programów przez wnioskodawcę mogłoby spowodować:

    1) zagrożenie interesów kultury narodowej, dobrych obyczajów i wychowania, bezpieczeństwa i obronności państwa oraz zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji niejawnych;

    2) osiągnięcie przez wnioskodawcę pozycji dominującej w dziedzinie środków masowego przekazu na danym terenie.

    3. Koncesja jest udzielana na 10 lat.
  • 21latka
    29.05.2012 12:35
    Z niecieprliwością oczekuję porządenj edukacji seksualnej w Polsce. Jej brak i obowiązkowe już od przedszkola zajęcia z religii katolickiej przyniosły mi tylko nieuleczalne rany - w dzieciństwie byłam molestowana seksualnie, nikt mi nie powiedział, że to nie moja wina, że powinnam była powiedzieć dorosłym. Potem mastrubowałam się jako dziecko w poczuciu ogromnej winy - jedyne, co na ten temat słyszałam to to, że to smiertelny grzech i pójdę do piekła, od pani katechetki, w czwartej klasie podstawówki. Te doświadczenia, które przytrafiły mi się jako jeszcze nieczego nieświadomemu dziecku spowodowały fobię społeczną, dysocjacyjne zaburzenia osobowości w okresie nastoletnim, a w zyciu młodego dorosłego - 2 epizody wielekiej depresji, zaburzenia osobowości z elementami osobowości lękowej, bierno-agresywnej, borderline, nie potrafię też przeżywać orgazmów. Także, wielkie dzięki takim paniom jak ta z wywaidu ;/
    • 26latka
      30.05.2012 19:56
      Wiem co przeszłaś w dzieciństwie. Też nie potrafię się do dzisiaj pozbierać. Pomodlę się za Twoje rany. Tak mi przykro,że nie spotkałaś na drodze dobrej duszy w odpowiednim czasie!

      Coś o mnie: zawsze byłam jakaś taka strasznie religijna (powiedziałabym może raczej bigoteryjna). To kazało mi nie nienawidzić kogoś kto mnie krzywdzi. Wywołało to też we mnie jakąś taką schizofrenię duszy- z zewnątrz poukładana, posłuszna, bierna, chodziłam do kościoła itd. W środku marzyłam o dobrej relacji z Bogiem, ale ciągle popadałam w coraz gorsze grzechy nieczystości wciągając też innych. Próbowałam się zminić i będąc w podstawówce a potem jeszcze w gimnazjum spowiadać się z masturbacji aby ją odstawić, bo czułam się ciągle winna, ale ksiądz albo nie (udawał?) że nie dosłyszał, albo omijał tę sprawę. Potrzebowałam pomocy, niestety wielu kapłanów to przerażało. O molestowaniu powiedziałam tylko jednemu kapłanowi i już do tego nie chcę wracać- dziś wiem, że to nie moja wina, ale jednocześnie o ile potrafię powiedzieć ewentualnemu kandydatowi na chłopaka o masturbacji i mało chlubnej przeszłości z innymi chłopakami (uważam, że musi wiedzieć w co wchodzi), to o tym co mi zrobił brat- nie chcę i nigdy nie powiem.

      Próbowałam znaleźć akceptację w ramionach chłopaków (próbowałam się podbudować będąc z kimś), szłam zawsze na całość, bo przecież i tak żadna ze mnie wartościowa dziewczyna. Dawałam z siebie wiele w każdej dziedzinie, ale coś jest u mnie nie tak, bo te relacje jednak szybko się psuły.Wiem, że to Cię nie pocieszy, ale ja też orgazmu nie przeżyłam ani razu (w związku było to nieco frustrujące, bo partner na rzęsach stawał- teraz to już nie ma dla mnie znaczenia).

      To co przeszłam i co sobie potem sama uczyniłam sprawiło jakoś tak, że brak mi teraz dojrzałości nie tylko w kwestiach płciowości, ale generalnie w życiu, często się wycofuję, często łapię się na fantazjowaniu, mam bardzo niską samoocenę, ciągle czuję się atakowana i pełno we mnie agresji przeplatanej z biernością, bo pozwalam się ciągle wykorzystywać, a gdy ktoś naprawdę mnie krzywdzi, to mu pozwalam. Co rusz mam dołki, depresji na szczęście nie zaliczyłam.

      Dziś widzę, że za wcześnie weszłam w źle pojętą seksualność i jak tak czytam różne artykuły na temat edukacji seksualnej, to boję się z jednej strony gwałtu na psychice dziecka jakie może odnieść źle poprowadzone zajęcia, ale z drugiej strony w niektórych rodzinach brakuje miłości, zainteresowania, odpowiedzialności i treści dotyczące seksu albo są przekazywane wulgarnie albo wcale. Potem takie dziecko czerpie z innych źródeł.

      Nie zatrzymamy fali źle przedstawianej seksualności. Przecież nie ocenzurujemy wszystkich mediów, nie odizolujemy ludzi myślach i robiących inaczej, a przecież się widzi i słyszy "bezwstydników". Edukacja seksualna powinna mieć miejsce w szkołach, ale w inny sposób. Szczerze mówiąc myślę, że to rodzice powinni mieć zajęcia o tym jak prowadzić rozmowę z dzieckiem na te tematy i powinni rozmawiać. Tylko, że nie każdy chce. Moja matka nie chciała. Moja matka nic niepokojącego nie zauważyła!

      Jak chodzi o pozbieranie się po takich przeżyciach, to wiele zależy od tego kogo się spotka na drodze. Może i nie spotkałam jednej osoby, która odmieniła moje życie, ale cały szereg, którzy po trochę zmieniali moje spojrzenie na siebie i na to co się wydarzyło. Z jednej strony chcę się uwolnić od tego z drugiej tak strasznie ciężko jest pójść do jakiegoś psychologa, poprosić o pomoc.

      Ufam Bogu. Ale też staram się działać, czytać, pracować nad sobą.

      Bóg z Toba 21latko :)
    • kas
      12.06.2012 08:23
      Ludzie, jak możecie negatywnie oceniać ten komentarz?! Czy z Wami coś nie tak?!
      • Val
        03.06.2013 01:58
        Przeczytaj go (ten komentarz) uważnie. To nie pisze dziewczyna "po przejsciach" , ilość fachowych określeń zdradza raczej profesjonalną mistyfikację.
  • Ania
    29.05.2012 13:00
    Jak przeczytałam ten art.to myślałam, że serce mi z klatki wyskoczy! Nie rozumiem jakie prawo by mi miało nakazać i jakim prawem, ktoś może łamać moje zasady chrześcijańskie jakie panują w mojej rodzine. Są to ludzie pozbawieni miłości do drugiego człowieka są to egoiści myślą tylko o zaspokojeniu swoich potrzeb. W życiu na wszystko jest czas po to są dzieci, żeby nimi były i dorastały na odpowiedzialnych rodziców. Nie pozwólmy na to.
  • kitek123
    29.05.2012 13:57
    mieszkam w Niemczech od 11 lat i wiekszej bzdury nie slyszalam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anka
    29.05.2012 15:04
    I co dalej? czy może być coś gorszego? co zrobić, żeby przeciwstawić się temu wariactwu, okrucieństwu? czemu ludzie są tak bezwzględni, okrutni, ślepi?
    Podpisywanie petycji i komentarze to chyba za mało, ale - co zrobić, żeby zatrzymać tę falę sexwariactwa.
  • Katarzyna
    29.05.2012 15:05
    mieszkam w Hanowerze od 11 lat i gorszej bzdury nie czytalam;((((((
  • KATOLE
    29.05.2012 18:49
    Katole, wszędzie katole! Domy boże jak pałace, a w środku pasibrzuchy i pedofile. Idźcie do diabła i zostawcie politykę w spokoju. Edukacja państwowa to edukacja państwowa. Precz z religią w szkołach!
  • zmykaj w te pędy
    29.05.2012 18:54
    Szanowny Gościu Niedzielny, zostań proszę tylko gościem i zmykaj czym prędzej z naszego życia. Tyle na ten temat
  • XMEN
    29.05.2012 19:53
    PRECZ Z GENDEROWYM FASZYZMEM
  • JuArKo
    30.05.2012 19:36
    Rany. Masakra. Jestem przerażona!!!!!!
    Ale na tą całą ideologię gender to jest tylko jedna rada - Nie wracać do korzeni, mówić o antropologii człowieka, nazywać rzeczy po imieniu - mama to mama, tata to tata, że Bóg stworzył człowieka jako kobietę i mężczyznę (sam początek Biblii księga Rodzaju). Nie możemy milczeć!!!!
  • an..
    31.05.2012 09:32
    Mieszkam w De i moje dzieci chodzily do przedszkola,obecnie chodza do szkoly, wiec moge z reka na sercu zapewnic, ze NIE STOSUJE sie tu takich "praktych" o jakich mowi ta pani!

    Zastanawiam sie w jakim celu wymysla sie i publikuje takie bzdury???
  • Emigrantka
    31.05.2012 10:32
    Bzdura,bzdura i jeszcze raz bzdura!

    Coz za cudowny sposob ponownego oglupienia....
    sprytne,sprytne,trzeba przyznac.
    Komu wyzej tak bardzo zalezy aby podtrzymac nienawisc miedzy tymi dwoma narodami?
    Co jakis czas pojawia sie tego typu rewalacyjny felieton/program/artykul ....poparty "faktami",a jakze ;-)
    I tak ciagle od nowa,gdy tylko jedno przygasnie to czas podgrzac te nienawisc nowym hitem.... gratuluje robienia szarego ludu w bambuko.
    Smutne,ze to sie nigdy nie skonczy...

    • Hannaonline84
      31.05.2012 12:06
      Przecież w tym artykule jak i w komentarzach (jak sądzę wszystkich tutaj pod tym wywiadem) - na pewno nie w moich - nie chodzi o stosunki między Polską, a Niemcami i żeby podgrzewać atmosferę, ale o edukację seksualną dzieci i młodzieży, którą pewne środowiska wciskają (lub przynajmniej próbują) do szkół i nawet przedszkoli w całej Europie i nie tylko.
      Więc to Ty piszesz bzdury w tym momencie. Po za tym tak jak napisałam powyżej pani socjolog Gabriele Kuby raczej nie wzięła sobie tego wszystkiego z powietrza i sądzę, że jest lepiej poinformowana na temat tego czego i w jaki sposób się uczą dzieci w przedszkolach i szkołach niż wielu rodziców.
      Czy widziałaś na własne oczy w jaki sposób i czego uczą się dzieci aby w 100% mówić iż pani Gabriele Kuby się myli?
      Obyś miała rację, że pani socjolog Kuby się myli, ale widząc to co się dzieje na świecie to wcale bym nie wykluczała niczego takiego o czym pani Kuby mówi ponieważ kiedy dzieci uczą się w szkołach i przedszkolach Ty jesteś zupełnie gdzie indziej i nie widzisz co się w danym momencie dzieje z Twoim dzieckiem, w jaki sposób i czego się uczą tak naprawdę.
      • Emigrantka
        31.05.2012 12:44
        Istoto ludzka :-) mylisz sie i bzdury piszesz.
        Widzialam,pisze...bo mysle :-)
        Z Twojej wypowiedzi wynika,ze nie zrozumialas o czym napisalam.
        Nie szkodzi,choc jednak szkoda.
      • Hannaonline84
        31.05.2012 15:13
        Emigrantko po pierwsze nie pisz do mnie "istoto ludzka" bo jestem kobietą i lepiej żebyś tak się do mnie zwróciła - "kobieto" albo "pani" czy raczej "panno" ;-) albo po imieniu, czyli "Haniu", "Hanno", "Hanko".
        No chyba że jesteś jakąś kosmitką, która nie rozróżnia płci u ludzi no to ewentualnie wtedy mogłabyś się tak do mnie zwrócić, ale tylko wtedy jeśli jesteś kosmitką. Jednak jak mniemam jesteś takim samym człowiekiem i tak samo kobietą jak ja. Prawda?
        Po drugie. Ty myślisz? Brawo! A ja jak dobrze Cię rozumiem - nie myślę Twoim zdaniem? Niestety jesteś w błędzie. Może nie mam wszystkich rozumów pozjadanych i nie jestem wszechwiedząca itd. jednak - wierz mi - ja myślę. Mam swój rozum i potrafię go dobrze używać. Głupią blondynką nie jestem. To tak dla Twojej informacji. ;)
        Po trzecie, czego z Twojej wypowiedzi nie zrozumiałam? Napisz mi proszę bo moim zdaniem wszystko dobrze zrozumiałam i nie wiem czego się czepiasz. A może to Ty nie zrozumiałaś o czym ja napisałam odpowiadając na Twój komentarz?
    • gut
      31.05.2012 13:51

      Hannaoline84
      nie chodzi o stosunki między Polską, a Niemcami i żeby podgrzewać atmosferę, ale o edukację. Właśnie. Emigrantka/an/Katarzyna/kitek123/robek tyle nicków a jedna osoba - nie rozumie tematu.

      • Emigrantka
        31.05.2012 15:05

        Emigrantka/an/Katarzyna/kitek123/robek tyle nicków a jedna osoba - nie rozumie tematu.

        ???

        Oj,ludzie,ludzie...

        Mimo to pozdrawiam serdecznie i zycze dalszej,rownie inteligentnej dysputy :-)

  • beserosa
    31.05.2012 16:43
    Nie życzyłabym sobie, by przedszkole, czy szkoła wyręczały mnie w wychowywaniu w taki sposób. Z moim dzieckiem nigdy nie było tematów tabu, o to skąd się biorą dzieci zapytał kiedy miał 4 lata - wytłumaczyłam mu i tak to robiłam za każdym razem gdy temat powracał. Z poszanowaniem swojej i jego intymności.
  • rewolkon
    01.06.2012 01:48
    Przestańcie bidolic jak stare baby na ekranie tylko zróbcie coś. Zaintresujcie się waszymi dziemi i szkołami waszych dzieci. Jak trzeba to zawidomcie gazety. Jak trzeba to podpalcie szkołę. Jak trzeba to spierzcie komuś pysk!!
    I przypomnijcie sobie co robił Chrystus w świątyni zanim mnie ocenicie jak jakiegoś fanatyka! Moderatorze kochany nie cenzuruj mojego wpisu! Będziesz temu winien tak samo jak ci, którym kamień młyński lepiej do szyi przytwiązac...

    Ludzie wychowani w mentalności stadnej i baraniej; kiedy obudzi się w was duch Sarmatów?

    Pozdrawiam

    Niech żyje Złota Wolnośc!!!
  • lenah
    01.06.2012 10:15
    To skandal, otwarcie kolejnego, szerokiego pola dla pedofilów i innych zwyrodnialców - teraz już bez obaw będą mogli 'pobawić się' z dziećmi w imię ich dobra! TYM ARGUMENTEM MOŻNA PRÓBOWAĆ WALCZYĆ Z TYMI SZALEŃCAMI, ŻEBY CHRONIĆ DZIECI!
  • krawiec
    01.06.2012 11:35
    Robia przestrzeń dla islamu. Muzułmanie zrobią z tym porządek.
  • B.
    01.06.2012 15:06
    Przedtsawione w artykule podejście niemców do edukacji seksualnej dzieci w tak młodym wielku uważam za przesadę. Jednakże chciałabym zwrócić uwagę, że zdarza się, że kilkuletnie dzieci zaczynają odkrywac swoją seksualność w dosłowny sposób - nie rozumieją wtedy tego jako seksualności ale raczej jako odkrycie własnego ciała i tego co mu sprawia przyjemnośc. Jest to naturalna dziecię ca ciekawość. Sama tego doświadczyłam mając około 4 czy 5 lat i od około 7 do 14 roku życia zyłam w przekonaniu, że jest to coś złego. Edukacja seksualna nawet w tak młodym wielku jest ważna, trzeba się tylko zastanowić jak ma byc skonstruowana by odpowiadało potrzebom i poziomowi rozwoju dziecka.
  • matka
    02.06.2012 23:15
    A ja nie życzę sobie, by czarnosukienkowi pedofile molestowali moje dzieci. Edukacja seksualna od najmłodszych lat służy również uświadomieniu dzieci, czym jest "zły dotyk" i jak się przed nim bronić. Jeśli tego nie dostrzegacie, to znaczy, że popieracie patologię, w której KK przoduje, a nie ma odwagi się do niej przyznać (nie mówiąc już o zadość uczynieniu dla ofiar molestowań).
    • gut
      03.06.2012 14:30
      Ale właśnie zły dotyk jest wynikiem tej deprawacji seksualnej bo jest prawdziwe ponure oblicze Neomarksizmu. Twoja wypowiedź świadczy, że są kobiety które nigdy nie powinny być mamami. Przemyśl swoją wypowiedź.
      • matka
        03.06.2012 15:09
        Z Twojej wypowiedzi wynika, że księża-pedofile kierują się w swoim postępowaniu ideologią neomarksistowską (pytanie czy również w ewangelizacji?). Co do drugiej części wypowiedzi to daruj sobie takie oceny moralne, kto powinien być matką, a kto nie, jeśli nie masz pojęcia, na czym macierzyństwo polega (bynajmniej tylko na chodzeniu do kościółka z dzieckiem co niedzielę).
      • gut
        03.06.2012 16:46

        Matka :) Jeżeli tak się zachowują księża to faktycznie, że ich postępowanie jest wg. zasad neomarksizmu i także oni m.in są jej ofiarami w tym kontekście. To się kłóci z ewnagelizacją  więc tak radykalnie złe postawy wpływanią negatywnie na promocje Ewangelii. Ale właśnie z Twojej wypowiedzi wynika, że nie wiesz co znaczy być matką. Gdybyś uczestniczyła sakramentalnie we Mszy św. niedzielnej to byś nie wypisała takich  szalonych opini o edukacji seksualnej i dla księży miłabyś życzliwsze spojrzenie. :)

      • gut
        03.06.2012 18:43
        Więc tak radykalnie złe postawy wpływanią negatywnie na promocje Ewangelii.+ Ale nie wszyscy księża tak się zachowują więc promocją Ewangelii nie jest źle.
  • Teodozja
    03.06.2012 13:43
    Boze, miej w opiecie Polske, Rodzine!
    Miej nas w opiece!
    "...Panie, czemu nas oddajesz wladcom, ktorzy w nic nie wierza.."
  • lena
    03.06.2012 20:03
    A co z dyktaturą kościoła i skutkach religii w szkołach?
  • KERAD
    05.06.2012 02:51
    MERKEL PONOC MASTURBUJE SIE CZARNYM KUTASEM 6 RAZY DZIENNIE PATRZAC NA PRZEDSZKOLAKOW MASTURBUJACYCH SIE W PARKU PRZED BUNDESTAGIEM
  • Piotr Londyn
    05.06.2012 14:51
    zgroza!!!
  • Edyta
    06.06.2012 11:37
    Kochani to co tu przeczytałam jest przerażające nie dlatego,że tak jest tylko dlatego,że tak NIE JEST.Mieszkam od kilkunastu lat w Niemczech.Moja starsza córka pisała w tym roku maturę,a młodsza chodzi do drugiej klasy szkoły podstawowej i o dziwo o niczym takim nie słyszałam.Zapytałam znajome mamy z tej szkoły,jak również innych niemieckich szkół,były wprost oburzone takim artykułem i oszczerstwami.Zapewne Was nie przekonam,ale byłam tak wzburzona,ze postanowiłam ten komentarz napisać.Na przyszłość zamieszczajcie prawdziwe teksty i sprawdzone.
    • saherb
      07.06.2012 06:46
      Rodzice nie wiedzą o tym ponieważ w szkole nauczyciele demoralizują dzieci w tajemnicy przed rodzicami. Przytoczę pewną wypowiedź:
      "Mieliśmy cały plan, jak sprzedawać aborcję. Nazywał się "edukacja seksualna". Złamać ich naturalny wstyd, oddzielić je od rodziców i wartości, stać się ekspertem od seksu w ich życiu tak, aby przychodziły do nas. Dawaliśmy im niskodawkowe pigułki antykoncepcyjne albo uszkodzone prezerwatywy, żeby zachodziły w ciążę. Naszym celem było doprowadzenie do 3-5 aborcji u każdej dziewczyny w wieku 13-18 lat"
      Carol Everette, była właścicielka kliniki aborcyjnej, uwikłanej w śmierć 35 tys. ludzi.
  • Wera
    07.06.2012 14:37
    jestem wstrząśnięta, czy są już w Polsce organizacje ktore walczą o to zeby tak u nas nie było???? trzeba działać
  • gbyhgvbhv
    08.06.2012 17:29
    niedlugo to i w pszedszkolach beda uprawiac seks grupowy. nie dziwei sie ze na przyjsc koniec swiata . to jest masakra.
  • ela
    08.06.2012 20:30
    uważam, że edukacja seksualna powinna zaczynać się od przedszkola. dzieci a później młodzież powinni być uświadamiani że masturbacja, LBG jest czymś normalnym i niezależnie związanym z człowieczeństwem a takie gadanie moherów od wieków prowadzi do zaciemnienia bo bez powodu nastolatki nie zadają pytania czy od seksu oralnego można zajść w ciąże i dlatego edukacja seksualna jest potrzebna
  • mISHa
    10.06.2012 11:05
    Artykuł tendencyjny.

    Poza tym lepiej żeby 9latki nie wiedziały co to gwałt i jak u nas, ostatnio była taka sprawa, dwie dziewczynki zgodziły się na "sesję" u pana fotografa a jedna została zmolestowana... To jest dobrze waszym zdaniem?

    Wielu rodziców nie umie rozmawiać z dziećmi o seksie. Ja brałam informacje z prasy, internetu i od koleżanek. Mój brat 18(!)letni nie wie praktycznie nic o seksie, ma wypaczone jego pojęcie... sama musiałam mu pewne rzeczy tłumaczyć...
    Przykre, że w szkole nikt nie rozwiał jego wątpliwości.

    Co do masturbacji dzieci w przedszkolu, wiele dzieci to robi, a rodzice czują się zażenowani kiedy to się dzieje w niewłaściwym miejscu, w niewłaściwym czasie. Dobrze gdyby maluchom ktoś wytłumaczył co to jest, kiedy można to robić i dlaczego to robimy.
    Moim zdaniem większość dzieci do 6 roku życia to robi(jak ktoś ma kontakt z malymi dziećmi to wie)
    dopiero 7-12 następuje okres wyciszenia przed dojrzewaniem półciowym. Także informacje tutaj zawarte są nieprawdziwe.
    • mISHa
      10.06.2012 11:33
      przepraszam za błąd, płuciowym*
    • Robert
      11.06.2012 09:46
      "Moim zdaniem większość dzieci do 6 roku życia..." - ciekawi mnie źródło tego odkrycia. Można by je poznać?
      • mISHa
        11.06.2012 14:56
        http://emaluszki.pl/547_dziecieca_masturbacja_rozwoj_seksualnosci_dziecka.html

        np. w tym artykule
        poczyta Pan trochę na temat dzieciecego rozwoju seksualnego to sie Pan dowie
        ja na ten temat miałam tylko troszke napomknięte na studiach, także ekspertem nie jestem, ale przedstawiam jakby podstawowe informacje. Zresztą w moim wypadku rownież tak to przebiegało.
        Około 6 roku życia aż do okresu dojrzewania nastąpił brak zainteresowania płuciowością.
        Myślę, że artykuł jest dosyć przystępny i Panu to wyklaruje.
    • "pani przedszkolanka"
      30.07.2012 12:44
      Jestem nauczycielką z 20 letnim stażem, przez wiele lat pracowałam w przedszkolu. Nie potwierdzam, że większość dzieci masturbuje się. Zauważyłam 2 takie przypadki: zalęknioną dziewczynkę, która podczas leżakowania robiła to przed zaśnięciem i chłopca, który w toalecie pokazywał dzieciom swoje narządy. Dwa przypadki na pięć lat pracy z maluszkami.
  • Robert
    11.06.2012 09:41
    Rozwiązaniem, takim bardziej ogólnym, jest powrót do cywilizacji łacińskiej, no i oczywiście modlitwa i post...

    W cywilizacji łacińskiej współczynnik motywacji etycznych jest wyższy niż współczynnik motywacji prawnych. Więc nawet jeśli prawo stanowi, że mam poddać swoje dziecko jakiemuś procesowi, to jeśli moja etyka mi mówi, że to dla dziecka nie jest dobre, to posłucham etyki, nie prawa. Niemcy wydają się narodem lubiącym porządek, prawo... Dlatego też cywilizacja bizantyńska tam dominuje... Smutne
  • Zdegoustowany z Dortmund
    14.06.2012 17:52
    Cóż, najwyraźniej każdy szuka sensacji. Tylko jakim kosztem?
    Mieszkam od 26 lat w Niemczech, mam 25-letnią córkę i ani ona, ani żadne ze znanych nam innych dzieci niczego takiego nie miało.
    To po prostu bzdury na resorach - ale przecież bez sensacji nie ma gazety.
    Dawno nie czytałem aż takich bzdur...
    Ale oczywiście mi nie uwierzycie, bo ja tylko w Niemczech żyję, więc nie mogę wiedzieć jak tu jest.
    • Lil
      31.10.2012 14:16
      A dlaczego nie pomyślisz, że to może być dopiero krok po kroku wprowadzane i rzeczywiście Twojej córki nie zdażyło w takim stopniu obiąć, ale z wnukami może już byc inaczej?
    • Kerr
      31.10.2012 14:46
      Dokument jest z 2010 roku, to nowość, nie dziw się, że Twoje dziecko tak nie miało. Zmiany wprowadzane są powoli, stopniowo i po cichu, a ignoracja ludzi tylko w tym pomaga.
  • Zdegustowany
    14.06.2012 21:04
    Może jeszcze ktoś dopisze, że 5-latkom nakazuje się uprawianie seksu homo i heteroseksualnego, żeby się zorientowały jak to jest i same mogły dokonać świadomego wyboru. Ludzie odrobina krytycznego odsiewu materiałów źródłowych. Ja mogę napisać, że w całej Polsce je się bigos, ale gwarantuję, że przynajmniej połowa domostw bigosu w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie jadła.
  • Zdegustowany
    14.06.2012 21:15
    Może jeszcze ktoś dopisze, że 5-latkom nakazuje się uprawianie seksu homo i heteroseksualnego, żeby się zorientowały jak to jest i same mogły dokonać świadomego wyboru. Ludzie odrobina krytycznego odsiewu materiałów źródłowych. Ja mogę napisać, że w całej Polsce je się bigos, ale gwarantuję, że przynajmniej połowa domostw bigosu w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie jadła.
  • Kinga
    21.06.2012 16:38
    Mam wrażenie, że będzie jak z II wojną światową, zaczynało się właśnie od szkoły ...
  • dorota123
    24.06.2012 07:58
    Drodzy zszokowani Rodzice!

    I ja jestem zszokowana echem, jakim odbila sie ta informacja w spoleczenstwie, a wszystko to za sprawa mojej Mamy, ktora zadzwonila do mnie z taka informacja. Dodac tu trzeba, ze mieszkam w Niemczech z moimi dziecmi, a Mama w Polsce. Moj syn nie chodzi jeszcze do przedszkola, a wiec bezposrednio nie moglam udzielic jej odpwiedzi na pytanie, czy dzieci uczy sie tu masturbacji, ale wiem od dziesiatek innych Mam, ze sie nie uczy, albo pwiem tak: Nie wiem, ze sie uczy. Sama pracowalam w szkole podstawowej i edukacja seksualna, owszem istanieje w programie, ale opiera sie na mowieniu o tym, jak wygladaja narzady plciowe, do czego sluza itd. No ale to juz w podstawowce. zaczelam natomiast sprawdzac, skad taka informacja pojawila sie w internecie i natrafilam na wywiad z pani Kuby... przeczytalam i odnioslam wrazenie, ze osoba ta nalezy do jakiejsc fundamentalistycznej frakcji katolicyzmu, wiec zaczelam szukac dalej i chyba wszystko jasne... kuby, socjolozka i autorka wielu publikacji, a takze dziennikarka, ur. w 44 roku bodajze, nalezala do tzw. generacji ´68 w Niemczech (czytaj rewolucja seksualna, narkotyki itd.), powiazana z radykalna lewica polityczna, matka dzieciom, rozwodka.... kiedy po 68 roku jej przyjaciele zaczeli byc poszukiwanie przez policje, ona wpadla w objecia ezoteryki, aby wreszcie, jak sama pisze, ogladajac zachod slonca poczuc istnienie Boga. I dotad wszystko ok, ale na tym nie koniec, przechrzcila sie na katolicyzm i, jak wiekszosc neofitow; rozpoczela swoja krucjate.... w Polsce okreslilbysmy jej poglady, jako poglady sluchaczy Radia Maryja. Ta osoba propaguje czystosc seksualna do slubu, stanowczo sprzeciwia sie aborcji (na jej seminariach rozdaje plastikowe embriony, aby unaocznic, czym jest aborcja), postuluje leczenie homoseksualizmu itd. itp. I nie ma w tym byc moze nic zlego, wszak kazdy moze miec poglady, jakie chce i przekonywac do nich na wszelkie mozliwe sposoby. Pisze to tylko po to, aby rzucic swiatlo na tlo jej wypowiedzi o biednych niemieckich przedszkolakach, ktorych sie uczy masturbacji. Mysle, ze jest to po prostu przeinaczony przez nia fakt, ze z dziecmi faktycznie, wedlug programu, rozmawia sie o seksualnosci itd., a ona jest tego przeciwniekiem, wiec troszke nagiela fakty i podkolorowala calosc. Poszla z tym do polskiej gazety no i mamy skandal w Polsce, ze ci zwyrodnialcy w Niemczech dzieci molestuja w przedszkolach. Smutne to troche, ze takie osoby przebijaja sie ze swoimy NEWSAMI, niestety tez dla Polakow, bo niemiecki Bild tez lubi o Polsce czasem jakies glupoty powypisywac, albo Der Spiegel, ktory zrobil wywiad z kibolem, ktory bil rosyjskich fanow ...i juz niemcy mysle, ze Polacy to rasisci... Tak wiec...mysle, ze nalezy przez 10 podzielic to, co Kuby mowi, przefiltrowac przez sito rozsadku i wiedzy o swiecie, a wyjdzie prawda.

    Pozdrawiam!
  • Basia
    25.06.2012 19:15
    Mieszkam w Niemczech od 20 lat, wychowuje dzieci i jeszcze o czyms takim nie slyszalam
  • Edyta
    01.07.2012 19:53
    Bzdury totalne,czegos takiego w Niemczech nie ma,jest podobny kontrowejsyjny program w Szwajcarii,prosze po niemiecku poczytac a nie wierzyc w takie brednie.
  • pedro
    05.08.2012 18:47
    to co piepszy ta baba to jest sodoma i gomora ale niestety tak nie jest w szkolach Niemieckich niech nie klamie ,wiekszosci jest winny kosciol katolicki w Niemczech bo nic nie robi na ten temat np. o pedalach, lesbijkach,o samowoli seksualnej nie mowi na mszych, ze to jest Grzech,i to bardzo duzy,jeszcze zaden ksiadz nie powiedzial na mszy,a bylem juz na wielu mszach w Niemczech,niech ksieza wiecej gadaja o grzechach, za takie zachowanie-zboczenia,za rozwiazlosc seksualna a nie tylko zbierac datki na jedzenie dla Afryki,a tam jest dopiero sodoma i gomora,co 3 jest chory na Aids,tak sie tam""rozwijaja seksualnie""zamiast gospodarczo.
  • Ewa
    19.08.2012 08:48
    Co za bzdury !!!!!!!!!!!!!!!!
    Coza brednie !!!!!!!!!!!!!
    Mieszkam w Niemczech od 25 lat , moja 3 dzieci chodzila do przedszkola i nikt je nie uswiadamial seksualnie , nikt nie uczyl masturbacji .
    W ogole nigdy nie rozmawiano z dziecmi na takie tematy , a kazde podejrzenie , ze dziecko moze byc wykorzystywane seksualnie bylo zglaszane w Jugendamcie .
    Sama jestem pedagogiem i pracuje w Grundschule , tam rodzice musza zezwolic dziecku w 4 klasie na udzial w lekcjach SU - tematach zwiazanych z anatomia czlowieka , narodzinami dziecka .
    Zaden z rodzicow nigdy nie zaprotestowal , a wszyscy byli wdzieczni nauczycielom , ze tz.trudne tematy w sposob pozbawiony wulgarnosci przedstawiali dzieciom.
    A dzieci najpierw byly wszystkim przejete , potem zapomnialy o wszystkim , przestaly sie ekscytowac tym tematem.
  • ania
    04.09.2012 12:20
    Jestem zaszokowana. czy ludzie nie mają juz rozumu? Co sie dzieje z tym światem? ale zeby Kościół Niemiecki to akceptował? To juz jest wbrew woli Watykanu!Dobrze że żyję w Polsce ale pewnie i do nas to dotrze.
  • Maciek
    14.09.2012 16:58
    PATOLOGIA!!!

    Zastanawiam się czemu Papież Benedykt XVI (wtedy Joseph Ratzinger) się temu nie sprzeciwiał... przecież jest z Niemiec...

    Niestety to już się dzieje w polskich szkołach! Zajmują się tym "edukatorzy" z grupy Ponton... sam widziałem w tv materiał jak pokazywali na lekcji jak zakładać prezerwatywę posługując się drewnianym członkiem...!!!

    TRZEBA COŚ Z TYM ZROBIĆ!!!
  • Mela
    06.10.2012 19:10
    Artykuł nie jest tendencyjny. Taka rzeczywistość dotarła już do Polski. Pracuję w liceum od 13 lat i młodzież oraz nauczyciele już są wprowadzani w edukację seksualną według standardów genderowych. Przoduje w tym pewnie między wieloma innymi,Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, prowadzą w szkołach ponadgimnazjalnych zajęcia dla młodzieży oraz rad pedagogicznych. Proszę zajrzeć na stronę Strefy Młodzieży i zobaczyć jak to wygląda.Prowadzący nie wspominają o małżeństwie, odpowiedzialności, rodzinie, wstrzemięźliwości, tylko o tym, jak zrobić sobie "dobrze".
  • Polonus
    10.10.2012 23:33
    Bardzo ciekawe. Zwłaszcza dla mnie, który mieszka w Niemczech i ma dzieci w wieku szkolnym i NIGDY moje dzieci z czymś takim się nie spotkały.
    To byłby rzeczywiście gwałt na psychice dziecka. Trzeba je przed tym bronić, ale... WARA KOŚCIOŁOWI i jakimkolwiek grupom religijnym (wierzącym w bajki psycholom) od naszych dzieci, od naszej sfery psycho-seksualnej!!!
  • ka
    19.01.2013 19:12
    Mieszkam w Niemczech od 3 lat. Moja corka chodzi tutaj do przedszkola. Ani ona, ani zadne dziecko moich znajomych nie musialy "uczyc sie o masturbacji" itp. rzeczach, o ktorych mowi ta pani.
  • z drugiej strony
    07.02.2013 22:56
    Paweł P:
    Jak nie dla zrozumienia angielskich tekstów używasz google translator to poproś kogoś kto się tego języka NAUCZYŁ. I nie czytak wybiórczo. Bo na stronie o której raczyłeś napisać było napisane, żę dziecko ma umieć określić nieprzekraczalną dla innych granicę, np. przy zabawie "w doktora" - czyli, żebo ktoś go nei skrzywdził. Rónecześnie umiejętnością, która ma zdobyć dziecko jest "szacunek dla innych" czyli podstawowe przykazanie Jezusa o miłości.
    Kazdy czyta to co chce przeczytać.
    Artykuł jest bzdurny i widać, że brak edukacji seksualnej pokolenia Pani Kuby (sic!) przyczynił się do uprzedzeń i problemów w dorosłym życiu.
    ponadto: to żenada gdy ktoś przeprowadza wywiad z kimś o podobnym światopoglądzie, to takie "głaskanie się po główkach" i utwierdzanie się w swoim stanowisku.
  • Ryuhoshi
    13.02.2013 12:22
    Z drugiej strony nie można całkowicie zlikwidować wychowania seksualnego w szkołach. Rodzice często nie rozmawiają o tych sprawach z dziećmi i te przez to źle się rozwijają, uczą o tym od kolegów bądź z internetu.
    Czy to rozsądne?
  • Piotr
    01.06.2013 07:39
    Nie bluzgajcie na Gabriele Kuby!!! Mieszkam w Szwajcarii, tutaj chcieli wprowadzić do przedszkola tzw. walizeczkę seksu, zawierającą plastikowe genitalia męskie i żeńskie do ćwiczeń dla każdego dziecka na specjalnych zajęciach! Na szczęście dziennikarze nagłosnili sprawę i teraz ma być referendum. Przynajmniej rodzice będą mogli sprzeciwić sie posyłaniu dzieci na takie zajęcia. A WIEC TO SIĘ JUŻ DZIEJE! POWOLI I SYSTEMATYCZNIE JEST WPROWADZANE!
  • Owl
    11.07.2013 00:32
    "Tak jak można mieć ochotę na czekoladę, tak samo kobiety i mężczyźni mogą mieć ochotę na seks z samym sobą”

    No nie koniecznie... Bo jak zdrowy normalny facet może miec ochotę na seks z drugim facetem. Ja bym tu dał cytat: "Tak samo jak tłok działa w cylindrze i nie może działac w wydechu, tak mężczyźni i kobiety nie mogą miec ochoty na seks z samym sobą."

    Do czego to zmierza... I kto w ogóle takie rzeczy proponuje.. Tak się kończy zatrudnianie ludzi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Same debile u władzy. Nic dziwnego.. Minister sportu dofinansowuje czwartą ligę hokeja a w europie dzieją się cyrki na większą skale.
  • OlallaLFC
    12.08.2013 19:16
    Jako osoba będąca dosyć świeżo po odbyciu edukacji seksualnej, bo 17 letnia, uważam że obecnie funkcjonujący system nauczania na ten temat w Polsce nie wymaga zmian. W żadnym wypadku nie powinno być edukacji seksualnej w przedszkolach. To farsa. Po co dzieciom w takim wieku wiedza "jak założyć prezerwatywę". To pogwałcenie praw natury. Mój rocznik tj. 95 w bodajże w 4/5 klasie podstawowej na lekcjach przyrody podejmował temat płciowości i seksualności człowieka w sposób godny i przyzwoity. Jest to wiek odpowiedni by zacząć w sposób fachowy rozmawiać na takie tematy, bo to wówczas tak naprawdę dzieci zaczynają się tym interesować- z początkiem DOJRZEWANIA PŁCIOWEGO.
  • Oozy
    08.12.2013 12:49
    Edukacja dzieci spowodowała wykrycie olbrzymiej ilości nadużyć seksualnych księży, zakonników, zakonnic. Dlatego nie podoba się Kościołowi i jego poplecznikom. Innych "katastrofalnych skutków" nie ma.
  • pielęgniarka
    09.12.2013 18:07
    Jako pracownik służby zdrowia i mam stwierdzam , że to naprawdę przerażające! Gwałt psychiczny na dziecku to taka sama zbrodnia jak fizyczny. Tyle że w białych rękawiczkach i pod majestatem prawa. To ohydne wynaturzenie. Niestety Polak mądry po szkodzie więc bierzemy przykład ze wszystkiego co już ma opłakane skutki za granicą. Ciąże nieletnich, gwałty, aborcja, antykoncepcja. A potem wielkie zdziwienie skąd np zatory u 14 letnich dziewczynek ?! Oczywiście antykoncepcja ale o tym nikt głośno nie powie bo za tym idzie ogromna kasa. Wiem coś o tym bo pracuje w takim środowisku. Prędzej czy później natura odda to co jej fundujemy ze zdwojoną siłą...Ludzie są ślepi i dają sobie wciskać gówno tylko potem muszą je zjeść.
  • Maruda
    16.12.2013 13:55
    Jeśli to co ta Pani mówi jest prawdą, to rzeczywiście jest to przesada. Dzieci powinny być edukowane w kwestii seksualności, tak jak w pozostałych innych dotyczących budowy naszego organizmu, ochrony zdrowia itd. Powinny być ostrzegane przed zagrożeniami, uczone jak dbać o zdrowie seksualne tak jak się dba o zdrowie np. zębów itd. Pomijanie tego tematu w edukacji jest ogromnym błędem. Oczywiście jeszcze większym jest przesada, czyli rozbudzanie w dzieciach nadmiernej ciekawości zbyt wcześnie, zanim same zaczęły się tym interesować. Dzieci naturalnie dojrzewają do pewnych zachowań i pytań i dokładnie w tym momencie (również nie później) trzeba tę ciekawość zaspokoić, szczerze i w takim zakresie, w jakim dziecko ją ujawniło, podkreślając jednocześnie, że zawsze może zadać kolejne pytania i uzyska odpowiedź. Edukacja seksualna powinna być w najwyższym stopniu wrażliwa na ten naturalny rytm dziecka. Przedszkolaki powinny znać budowę zewnętrzną ciała i wiedzieć, że dziewczynka jest zbudowana inaczej niż chłopiec, że pewne części ciała są intymne i szczególnie delikatne i nie powinien ich dotykać nikt bez naszej zgody itd. Powinny tez wiedzieć, że przyszły na świat z brzuszka mamy i że tata miał w tym swój udział. I w zasadzie tyle, chyba że mają dodatkowe pytania. Wiele dzieci jednak w zasadzie już to wszystko wie, nawet nie mamy pojęcia skąd, więc ukrywanie prawdy, zbywanie dziecka jest nie w porządku, bo przestanie nam ufać. Również wychowawcy przedszkolni powinni być gotowi na rozmowę z dziećmi na ten temat. Nie widzę jednak np. sensu, aby ze wszystkimi przedszkolakami rozmawiać o masturbacji, czasem dojrzewają do tego dopiero nastolatki! W tej kwestii powinno się raczej edukować rodziców - wystarczy dosłownie jedno spotkanie z psychologiem, który wyjaśni czym jest masturbacja w tak młodym wieku, jak rozmawiać o tym z dzieckiem, kiedy odkryjemy że "to" robi, kiedy zacząć się niepokoić. Dziecko, które czasem się dotyka jest po prostu ciekawe, jak wygląda i jak funkcjonuje to, co na co dzień zakrywamy. Dziecko, które robi to wiele razy dziennie, nie czerpiąc jednocześnie przyjemności właściwie z niczego innego może być poważnie uzależnione i na to trzeba zareagować jak najszybciej. Ale nie krzykiem, zakazami, przemocą i poniżaniem, bo w ten sposób odepchniemy dziecko i stracimy z nim kontakt. To jest sprawa dla psychologa! Może to też być sygnał ostrzegawczy, że dziecko żyje w zbyt głębokim stresie i znalazło sobie sposób na jego rozładowanie. Trzeba wtedy wspólnie z psychologiem i dzieckiem znaleźć źródło problemu, a dopiero potem walczyć ze skutkiem.
  • as
    22.12.2013 12:46
    "Nawrócenie przyszło dopiero po tym dramacie." No i wszystko jasne, neofici zawsze świętsi od papieża. Czym się różni ta pani od naszych Pislamistów, którzy domagają się ukrycia wiedzy przed dziećmi. Patrz Centrum Nauki Kopernik i mapa ciała z zaznaczonymi strefami erogennymi. Na dodatek pani kłamie w co drugim zdaniu, żeby swoje chore poglądy usprawiedliwić, uprawdopodobnić swoje histerie.
    Czytywałam Gościa Niedzielnego wiele lat temu i sądziłam, że jest nadzieją dla społeczności katolickiej w Polsce. Niestety niczym nie różni się już od Niedzieli i Radia Maryja. Pani myśli, że KK w Polsce jest mocny? Tylko w gębie:).
  • ziemianin
    10.01.2014 13:29
    Gender dlatego jest niezrozumiany i atakowany gdyż kojarzony jest głównie z "krzykaczami" medialnymi , radykalnymi osobami wywodzącymi się z nowych nurtów zmieniających dotychczasowy ład i porządek światopoglądowy ,obyczajowy i moralny takich jak : lesbijki ,geje ,ateiści ,feministki,pedofile , stronniczy naukowcy, ,rewizjonistyczni reformatorzy współcześni głównie niektórzy politycy i mówcy medialni .Do tego dochodzą np. układy ,posłowie zbijający kapitał polityczny na tych grupach , celebryci ,adwokaci manipulujący faktami na niekorzyść związku mężczyzny i kobiety i małżeństwa jako fundamentu zdrowej prokreacji i wychowania dzieci ,demagodzy telewizyjni, ,sympatyzujące z nimi dziennikarki ,ci którzy nic złego w tym nie widzą ,rządy liberalne i idei przyjaznego państwa za wszelką cenę ,rządy importujące narzucające zachowania i działania z innych krajów np. adopcja dzieci przez homoseksualistów itd. W Polsce adopcja dzieci stanie się w przyszłosci realna gdyż rząd ugnie się naciskom z innych krajów patrz import głupoty i polityków którzy na te przykłady będą powoływać się dla żle pojmowanego dobra ludzi . Chociaż nie ma w słowniku polskim jeszcze i niektórych takich określeń i są niepoprawne gramatycznie to można określić takie ruchy społeczne takimi słowami jak - geizm ,lesbizm, feminizm, ateizm, pokojowy rewizjonizm .Pokojowy rewizjonizm ( nie w czasie wojny ) - to są osoby ,politycy którzy chcą zdobyć poparcie i uznanie pewnej grupy społecznej i wśród ludzi głoszą zdejmowanie krzyża , podważają naszą wiekową tradycje ,obyczaje , dyskredytują i atakują kler ,akcentują medialnie to co złe zapominając o dobrym w celu propagandowym , w celu osiągnięcia korzyści i poparcia wśród szukających niezdowolenia w innym wymiarze ,namawianie do wystąpienia z kościoła ,namawianie do palenia trawki ,obniżenie wieku prawnej inicjacji seksualnej dla dziewcząt na 13 lat , prawo do głosowania poniżej 18 lat ,walczą medialnie o prawa homoseksualistów o częste parady równości .Młodzieży organizują heppeningi i wciskają dyrdymały ,slogany ,hasła ,pranie mózgów aby mieć poparcie .Inicjują odbudowę tęczy w Warszawie symbol "wolności " ale czego ?Ci co widzą zagrożenia i mają obawy i są przeciwni adopcji dzieci ,są przeciw zbyt daleko idącym ustępstwom dla homoseksualistów ,dyskredytowaniu związku mężczyzny i kobiety to są psychicznie chorzy ,moherowe berety ,zacofani a ci co są za innościami są nowocześni ,dobrzy . Niektórzy piewcy medialni próbują opinii tak przedstawić fakty aby wykreować inność jako normalność zmuszając do zaakceptowania . Strasząc wypowiedziami księży i ludzi i przeinaczać prawdę , obawy i wątpliwości na ich niekorzyść .Ludzie swojego punktu widzenia z założenia nie powinni mieć a raczej im go niewolno przedstawiać jeżeli są przeciwni gender. Inni mogą głosić gender jaki jest dobry ,ważny i potrzebny .Jak woadomo tematy zastępcze i co kto powiedział i zrobił z posłów nie mają wpływu na ekonomię państwa i zawartość portfela przeciętnego Polaka a mają odciągnąć ludzi o trosk i problemów codziennego jutra i od głupoty polityków ,od bezrobocia ,życia od wypłaty do wypłaty , pracy na czarno bez udukumentowania staży pracy do wysokości emerytury i pracy do 67 lat. . Kiedyś student powiedział mi słuchaj tego posła który był przeciwko zdjęciu krzyża a teraz krzyczy aby krzyż szybko zdjąć - to będziesz chodził w trampkach w zimie i to do 67 lat. Ludzie też boją się liberałów i radykałów zmian moralno-obyczajowych i tradycji , gdyż wszelkie zło kojarzą z nimi stąd dla wielu ideologia gender jest ohydna i niedobra . Zło inne - wszelkie wynaturzenia , pornografię ,wolne związki ,brutalizację życia zresztą widać agresję na ulicach i w szkołach oraz wśród dorosłych również . Dewiacje i " zboczenia" seksualne jak picie moczu ,jedzenie kału ,seks grupowy ,seks ze zwierzętami , preferowanie seksu analnego .Zaznaczyłem zboczenia w cudzysłów bo być może w przyszłości ktoś powie ,że zboczeniem to nie jest bo wszystko jest dla ludzi i w jakimś kraju to będzie normalka a inne kraje będą importować zalegalizowaną u innych głupotę do siebie , Już są głosy coraz liczniej głoszące ,że pedofilizm to nic złego i powinno się go zalegalizować a wśród wielu mężczyzn obniżenie wieku prawnie poniżej 15 lat jest aprobowane. Polecam do oglądnięcia dokument fabularyzowany który prowadzi aktor francuski - " film Wiek Głupoty " i nie chodzi tutaj o wątek religijny ale o ekonomiczno ekologiczny a konkretnie do czego świat zmierza i dlaczego ludzie nie widzą zagrożeń oraz o tym się nie mówi .
  • ziemianin
    10.01.2014 13:33
    To prosze usunąć zdania które są niezrozumiałe i niefaktyczne w co wątpię i resztę wypowiedzi zamieścić .Zbyt rażące i dosadne też nie-bo ideologia gender i ekspansywny homoseksualizm jest bradziej rażący
  • Dominika
    20.07.2014 11:55
    Co za bzdury. ... mieszkam w Niemczech i moje dzieci chodzą do przedszkola - to co jest tu napisane to po prostu kłamstwa I wymysły. W dodatku większość przedszkoli to tzw. KITA - Katolische Kindergarten - ..... nieładnie tak oklamywac ludzi w Gościu Niedzielnym....
  • Arletta
    15.09.2014 23:53
    @Dominika .....KiTa nie oznacza Katholischer Kindergarten LECZ!!!
    Kindertagesstätte!!! *pff bez znajomosci Jezyka tak jest 😉
  • Yoga
    26.01.2015 22:00
    Kompletne bzdury. Edukacja seksualna nie jest w niemieckich przedszkolach obowiazkowa. Na pewno nie w takiej formie, o jakiej opowiada ta pani.
  • Anioł
    26.04.2015 08:52
    Ta babka zaispirowała całą reakcję moralną, stoi za nią murem polski Episkopat i Aleksander Dugin. Czas przygotować odtrutkę, szkoda, że tylu biskupół łyknęłko tę panią bezkrytycznie.
  • Kika
    29.05.2015 10:44
    Mam koleżankę w Niemczech i jej dzieci wcale NIE MAJĄ takich zajęć, albo ta edukacja jest nie we wszystkich landach, albo ktoś sieje propagandę
  • kkafka
    01.11.2015 14:48
    ten artykuł to jedna wielka bzdura, w niemczech nie ma obowiązkowej takiej edukacji a już nie odprzedszkola więc wnioskowałabym, że jest to zwykła jakaś zagrywka wiadomo kogo..jedyne co mi wiadomo to dla obcokrajowców jest przymusowana nauka niemiecki dla dzieci lublin http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737
  • Ewa
    25.09.2018 22:41
    Niestety, ta pani ma racje. Mieszkam w NIemczech i moja corka jest w 4 klasie. Pod przykrywka zapobiegania wykorzystywania seksualnego, beda mieli edukacje seksualna. W ubieglym roku odkrylam to i jestem przerazona.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg