• JolkaJolka
    25.01.2013 19:31
    Koszmar. Kategorycznie zabroniłam dziecku kupowania jakichkolwiek gadżetów z tej serii - są nawet napoje w kartonikach zadrukowanych tymi motywami! Trupia czaszka z kokardką! Ręce opadają. Co jeszcze idiotycznego i szkodliwego wymyślą producenci, żeby zniszczyć wrażliwość dzieci?
  • kamienna
    29.01.2013 20:55
    Ten artykuł powinien być dostępny on-line. To ważny temat!
  • zdzicha
    30.01.2013 12:27
    Nie widzę w tym nic strasznego, jeśli dziecko ma mądrych rodziców to wyrośnie na mądrą dziewczynkę. Moja córka ma 16 lat i też bawiła się różnymi koszmarkami, czyta książki o wampirach ale nie tylko, ogląda wampirze filmy ale nie tylko i chodzi do teatru, jeździ na rowerze a zimą na łyżwach. Chodzi w glanach, ale zakłada też zwiewne sukienki. Lubi piec ciasteczka i ugotować obiad dla rodziny. Jej pokój jest bardzo romantyczny, w koronkach, różyczkach i odnowionych starociach, chociaż na półce leży trupia czaszka z modeliny i puzzle w stylu gotic ze starym cmentarzem. Moja córka jest wspaniała, grzeczna i nie mam z nią żadnych problemów wychowawczych. Dziecko jak dorośnie będzie takie jakim nakierowali go rodzice i zabawki nie mają tu zbyt wiele do powiedzenia.
    • Karol68
      21.02.2013 14:47
      zdzicha bardzo dobrze mówi.
      Moje dziecko ma 14 lat,jest bardzo grzeczne.
      I choć interesuje się jakimiś anime w których występuje wiele nawiązań do kultury wschodniej(np.bogowie japońscy)i na półce ma wiele pamiątek z zagranicy typu klucz ankh z Egiptu to nigdy nie powiedziałbym żebym miał z nią problemy.
  • katy
    21.02.2013 09:17
    do zdzicha: zło jest bardzo inteligentne i potrafi być przez długi czas utajone, ale wcześniej czy później wylezie. Powierzaj te "dziwaczne" przedmioty i muzykę, którą słucha twoja córka Niepokalanemu Sercu Maryi.U znajomej w rodzinie jest dziewczynka, która miała zabawkę jednorożca i wkrótce nie mogła patrzeć na krzyż, stała się agresywana. Wszystko minęło jak pozbyli się zabawki.
  • Rec
    21.02.2013 10:39
    Dlaczego katolikom nie przeszkadza wiszący w szkolnych klasach człowiek na narzędziu egzekucji - krzyżu?

    Kto wam katolicy każe kupować takie lalki dzieciom?
    • jędruś
      21.02.2013 13:03
      odczep się od katolików!!!!!.
      Zajmij się swoja wiarą !!!.
    • Fidelis
      21.02.2013 13:07
      To nie chodzi tylko o nas Katolików.
      To nie ma nic wspólnego z religią, a przynajmniej ten aspekt który jest poruszany w tym artykule.
      Tutaj chodzi o bardzo prostą rzecz i trzeba być idiotą żeby jej nie zauważyć, otóż zabawki te, skrzywiają dziecięcą psychikę, przesuwają granicę estetyki gdzieś za horyzont, to co normalnie u każdego powinno budzić naturalny i tak naprawdę samozachowawczy lęk, to dzieciom się podoba - bo "trupy są fajne".
      Nasza kultura z resztą nie pierwszy raz występuje przeciw naturze, notorycznie są pogwałcane takie prawa natury jak:
      -prawo mówiące, że tylko osobniki przeciwnej płci, mogą się łączyć w pary, bo w innym wypadku nie ma to sensu.
      -prawo do zachowania gatunku, czyli bezsensowne zabijanie nienarodzonych dzieci.
      I wiele innych.
      A także często pogwałca prawa czysto etyczne, moralne itp.
      I to się źle skończy.
    • jędruś
      21.02.2013 13:22
      Fidelis !.
      Proszę Cie nie dyskutuj z diabłem.W jego wypowiedzi czuć jad nienawiści do Katolików.
      Z takimi to krótko i dosadnie!
      Jak jesteś katolikiem to do Twoich obowiazków
      należy broninie KK.
      • Fidelis
        21.02.2013 17:25
        Nie dyskutuję z diabłem. Tylko z człowiekiem który błądzi. A to jest różnica :)
      • JacekNowak
        21.02.2013 23:00
        JacekNowak
        Diabeł nieraz przemawia przez człowieka. Myślisz, że dyskutujesz z człowiekiem, a gadasz z diabłem. Bywa i tak, niestety.

  • @Rec
    21.02.2013 12:25

    Oczywiście nikt nie każe kupować barbie ani lalek monstrów. Tak jak zresztą nikt nie karze rodzicom kupować ociekających krwią gier komputerowych.

    Niestety rodzice je kupują swoim dzieciom, a potem zdarza się, ze takie dzieci dokonują zbrodni na swoich koleżankach i kolegach z klasy. Było jest wiele takich przypadków na świecie, w tym i w Polsce.

    Jednak to nie zabite dzieci bawiły się tymi grami, ale ich zabójcy. Niech Pan powie rodzicom ofiar, że nie powinni kupować swoim dzieciom takich gier.

    Społeczeństwo to jest pewna całość, o czym chętnie zapominają liberałowie spod znaku Palikota itp.
  • misia
    28.02.2013 17:20
    Karol,może kiedyś dziecko samo będzie się z tym musiało mierzyć.Grzeczne dziecko to nie dowód na to,że wychowanie przebiega idealnie, trudno powiedzieć...nie ma pewności,że zło nie wtargnie do wnętrza...ja bym nie ryzykowała,poczytaj 4 numer Egzorcysty...można się przerazić,co dzieje się w duszy dzieci>>>pozdrawiam
  • kinga2604
    25.03.2013 14:28
    Nie widzę nic złego w lalkach Monster High.Widzę atak na coś o czym nie ma się pojęcia.Nie lękajcie się.....
    • ja
      05.04.2013 21:01
      ja jestem katoliczkom i kocham Pana Boga jestem bardzo wrażliwa jestem wzorowa każdego roku i nic nie wiecie o monster high poczytajcie więcej ja sama posiadam 3 lalki mianowicie lagoone potwora morskiego która jest pomocna i przyjacielska clawdeen wolf wyznawczynie mody która chce pomóc mam jeszcze gohlie jest bardzo mądra
      • Tyśka
        30.07.2013 15:55
        Jak przeczytałam twój komentarz,myślałam że padnę ze śmiechu. Kobieto,u mnie w szkole są też dziewczyny które mają takie same poglądy na temat tego syfu,jakim jest Monster High.Ale:
        1. Normalny katolik sam by nie chciał czytać o tym debilizmie;
        2.Nie żal ci kasy na to świństwo?
        3. TO NIE JEST ZGODNE Z TWOJĄ WIARĄ!
        A co dotyczy lalek,katolicy nie są wyznawcami mody,tylko prawdziwego Boga! Ghoulia Yelps (sama nazwa coś znaczy)jest zombie,o czym akurat nie napisałaś.
        A stado wilkołaków,wampirów,mumii,potworów i zombie nie wydaje się za zgodne z naszą wiarą.
        I NIE JEST.

      • Kinga
        16.09.2013 17:39
        ja mam 14 lalek. i zgadzam sie z toba ;)
    • PerDominum
      30.07.2013 16:08
      Bez komentarza...
  • odpowiedź do ja
    10.04.2013 17:13
    Nie wiem jak można pisac jestem katoliczką i kocham Pana Boga i lalki są bardz mądre.
    Jesteś z tych co "Panu Boga świeczka i diabłu ogarek". Nie ma to i to (akwarium i rybka); jest rybka lub akwarium. Skoro piszesz wberw wszytskiemu co zostało powiedziane nt. zła jakie często płynie nawet z zabawek, to tak naprawdę nic nie wiesz, a poszukaj trochę, bo warto zmienić zdanie...
    Diabeł nie śpi
  • mama
    21.05.2013 12:12
    Nie widzę nic nie stosownego w zabawkach monster high a już tym bardziej nie zgodnego z wiarą katolicką. Żyjemy w świecie, który już dawno poszedł na przód we wszystkich jego aspektach. Nie możemy dzieciom zabraniać bawić się w zabawy, w które bawią się ich równieśnicy, bo staną się wyalienowane i odrzucone przez społeczeństwo. Powinniśmy uczyć dzieci oddzielać zabawę od rzecyzwistości. Powinniśmy uczyć je, że to są tylko wymyślone zabawki, które nie istnieją w realnym życiu. jeżeli dziecko potrafi to rozdzielić, nie powinno być z nim problemu. Uważam, że zamieszczaenie tego typu artykułów w piśmie skierowanym do dzieci (mały gość niedzielny - odpowiedź na list dziewczynki) jest co najmniej nie stosowne i z psychologicznego punktu widzenia może być krzywdzące dla dziecka. Moja córka zobaczywszy taki tytuł zaczęła się bać gazetki i powiedziała, że już jej nie chce czytać. Czy naprawdę takie było zamierzenie redakcji? Zastraszyć dzieci? Indoktrynować je? Nie sądzę. Dlatego też uważam, że takie artykuły powinny być publikowane co najwyżej w pismach dla dorosłych a nie dla dzieci.
  • mati
    10.06.2013 12:32
    Ja mam taką małą prośbę do co niektórych typu: "... Jestem wzorową katoliczką..." itp Przestańcie się bawić w kościół, wiarę i Pana Boga bo tylko oszukujecie samych siebie, udając że wszystko jest ok. a nie jest!
    • Gość
      11.06.2013 15:21
      Witam,
      bez wcześniejszego zgłębiania tematu lalek monster high doszłam do wniosku że nie kupię mojej córce takiej lalki ponieważ jest brzydka, odbieram ją jako gwałt na dziecięcej wrażliwości i rażące wypaczenie estetyki, która się w dziecku kształtuje. Moje dziecko przyjęło wiadomość z bólem, próbowało dyskutować, a po tygodniu odpuściło. Dzisiaj się dowiedziałam że jest jedną z dwóch dziewczynek w klasie która takowej lalki nie posiada. Temat z domu znikną, nawet jeśli córka czuje się nie do końca komfortowo w związku z brakiem szkaradnej lalki, to wydaje mi się że uczy się niezależności, tego że to co mam nie kształtuje mnie jako człowieka. Po przeczytaniu artykułu dowiedziałam się o innych niedobrych oddziaływaniach na dzieci tych lalek. Zastanawiam się jednak czy stawianie dziecka w sytuacji w której bezwzględnie nie może bawić się taką lalką (np. pożyczoną od koleżanki w szkole) ponieważ jest to złe nie spowoduje więcej szkody. Wyobrażam sobie dziecko które słyszy w domu że zabawa lalką monster high jest grzechem. Rodzi się w takim dziecku olbrzymi konflikt. Bo wszystkie inne dziewczynki się po prostu bawią i w ich wydaniu jest to zabawa nic więcej. Stawiamy w ten sposób dziecko w sytuacji w której wie że czegoś nie wolno a jednak to robi bo granica nie jest czytelna. Sami niejako uczymy je przekraczać tą granice. To taka moja wątpliwość dotycząca nadmiernej demonizacji tych lalek.

      Pozdrawiam
      Magda
  • UnknownName
    05.08.2013 13:08
    Mam zamiar przejść do sedna.
    MAM JUŻ DOŚĆ BYĆ PONIŻANA PRZEZ INNYCH, ŻE INTERESUJĘ SIĘ TYM, CZYM CHCĘ!
    MIASTECZKO HALLOWEEN, HARRY POTTER, WŁADCA PIERŚCIENI, METALLICA... TAK! MAM PRAWO! A TERAZ MONSTER HIGH!
    I uważam, że moja wiara nie ma prawa zabronić mi dostępu do MH. Nie ma!
    Wiem, wiem. Pod tym komentarzem będziem setki odp. na temat jakim jestem dzieckiem za przeproszeniem downa, oraz setki "łapek w dół".
    Wiecie co? MAM TO GDZIEŚ. Niech rodzice którzy twierdzą że MH jest dziełem szatana, to się grubo myli. Moja mama nie widzi zła stojącego za tymi lalkami, (fakt, z ceną przesadzają) więc to tylko wina... no właśnie!
    Czyja to wina? Ja wiem. SAMYCH DZIECI!!!
    Konkretnie 4-7 latki. Chcą być dorośli, koniec kropka! Tak, taka jest prawda! Sama mam 12 lat i 8 lalek. Jakoś mnie nie zamordowały, albo zjadły. Zastanówcie się, kim jesteście...
    • PerDominum
      06.08.2013 14:47
      Źle rozumujesz. I to nie jest zagrożenie że ci coś zrobią (potrzebujesz tłumaczenia jak mały 3-letni bachor?) ale to zagrożenie DUCHOWE. Od Monster High się zaczyna.Potem następuje styl goth (chyba wiesz o co kaman).Goth jest też zagrożeniem duchowym! Nie zrozumiesz mnie bo jestem zmęczona tłumaczeniem po ileśtam razy takim jednostkom jak ty!!! Te jednostki udają pokrzywdzonych! A jak wiesz,że będą setki łapek w dół kurczeeee to po co się wpisujesz!!!??? Jak lubisz to debilstwo to się ODPIMPAJ!!!Wara od katolików!!!
      Tak,twoja wiara daje ci wolny wybór i możesz za tym być.
      Ale od ciebie zależy,czy wybierasz wieczne potępienie czy wieczną radość.
      Ja jestem za tym drugim.
      Koniec.
      Kropka.
    • natka
      21.12.2013 10:18
      UnknownName jestem za,bo ten kto ci odpisuje że zle robisz to moze jego dziecko gra w jakies strzelanki z zoombie i z krwią.
  • Czekaj, CO?
    09.08.2013 12:29
    Tak? Spójrzcie może na Winx. Niby taka niewinna bajeczka o wróżkach, a był dość straszny odcinek pt. Hallowinx. Jak się domyślacie to "nie jest stosowne według niektórych dla katolików czyli nas". Albo Bloom zmieniona w gotycką służącą złego lorda?
    No tak, każda "bajeczka" ma coś co jest oburzające. Praaaawda?
  • Ja
    12.08.2013 15:41
    Odczepcie się! Jeśli tylko potraficie patrzeć na wygląd zewnętrzny to chyba coś jest z Wami nie tak o.O Dlaczego są potworami? Dlatego, aby dzieci przestały się ich bać. Nie straszą, ani nie uczą niczego złego, więc w czym problem? Jak nie możecie na to patrzeć to nie patrzcie. Te lalki nie są dla osób od 8 do 11 -.- Są to lalki dla NASTOLATKÓW, a to, ze na pudelku pisze +6 lat to nie znaczy, ze dla takich dzieci one są. Skoro macie jakieś z tym problemy to nie zwracajcie na to uwagi! Autor tego wpisu chyba niczego nie rozumie. Widocznie jest różnica od młodzieży, a od dorosłych...
  • Pinxy Lala
    13.08.2013 16:28
    Dzień dobry,

    Biorąc temat na spokojnie, uważam drodzy rodzice, że nie macie racji. W październiku będę miała 11 lat. Idę do 5 klasy. Bawię się lalkami. Tak Monster High. Prowadzę o nich bloga. Uważam, że Wasze dzieci są niekompetentne w tego typy sytuacji. Monster High to linia lalek skierowana do nastoletnich dzieci - tak było na Wikipedii. Posłuchajcie, nastolatkiem jest ten kto w wieku ma "latek" (takie sproszczone wytłumaczenie). Jestem katoliczką i chodzę do kościoła, wtedy kiedy potrzebuję. To nie część zachowania laleczek - potworeczek. Tylko widziwy naszych księży (to zupełnie inna historia). Historia polega na tym, że upiorki nie jedzą ludzi! Na początku to prawda, rywalizowały ze sobą. Ale ta seria zabawek ma swoje pozytywy! Ten wiek 6+ podany jest po to, żebyście już nie mili pretensji, że to 10+
  • PerDominum
    13.08.2013 17:09
    Czekaj,CO? ma w pewnej części rację. Winx też jest zagrożeniem duchowym. Magia,magia i jeszcze raz MAGIA na każdym kroku.
    • Czekaj, CO?
      22.09.2013 07:52
      Kiedyś to lubiłam, ale zrozumiałam że lepiej sobie odpuścić. Wracałam czasami do tego, bo siostra ogladała, ale od nadmiaru tej magii mi się wymiotować chce.
  • Kinga
    16.09.2013 17:32
    Dzień dobry wszystkim rodzicom. Mam 11 lat i jestem w szóstej klasie. Bawie się lalkami monster high,prowadze o nich bloga, mam 14 lalek i jakoś w żadnej z nich nie dostrzegam nic strasznego. Nie zostałam opętana jakimiś "magicznymi mocami" (których w Monster High nie ma!) i nadal funkcjonuję jak człowiek bez żadnych problemów psychicznych. Gdy dzieciom czyta się bajki na przykład o "Jasiu i Małgosi", mamy tam złą czarownicę, która wykorzystuje Małgosię do "ciężkich" prac, a Jasia trzyma w klatce, gdzie go tuczy, aby był jak najbardziej smakowitym kąskiem. Ale nie - według większości osób nic złego tam nie ma. Ale jeśli chodzi o Monster High, to wszyscy się bulwersują, że to "straszne, okropne, potworne", a tak nie jest. Widzieliście kiedyś w filmach, czy książkach z MH, aby ktoś miał zamiar zamordować innego potwora, czy człowieka i go pożreć? No chyba nie.
    A co do "biustu Dżoanny Krupy", redzę przed opublikowaniem artykułu bardziej zapoznać się z tematem - biust lalek Monster High jest niewiele większy od lalek Shelly, młodszych siostrzyczek Barbie. ;)
    Jeśli już o Barbie mówimy - w nich to się nic złego nie dostrzega... Barbie były ciekawymi lalkami. Właśnie - BYŁY. Jeszcze kilka lat temu modele tych lalek były bardziej przemyślane, pomysłowe, a teraz każda lalka wygląda tak samo - wyszczerzone zęby, blond loki, tona makijażu i strój tak różowy, że aż oczy bolą - zero kreatywności. A w strojach Monster High możemy dostrzec więcej pomysłów, zabawy modą, a jeśli o ćwieki chodzi - tylko u nielicznych modeli lalek można je zauważyć. ;) Wracając do Barbie - jeszcze niektóre kolekcjonerskie egzemplarze zasługują na uwagę, ale wiadomo - takiej lalki dziecku się nie kupi, ze względu np. na ceny niektórych okazów.
    Jeszcze czepię się wątku o "Autach" - takie zaburzenia mogą pojawić się u małych dzieci po zafascynowaniu się każdą bajką - nawet od zwykłego Kubusia Puchatka, czy Myszki Miki, dziecko może przenieść się w "nierealny świat". :)
    Na koniec dodam, że lalki te nie zawsze służą jako zabawki - są osoby (w wielu przypadkach nawet dorosłe!), które potrafią stworzyć z takich lalek sztukę - nie wykorzystują ich do zabawy, ale na przykład do fotografii, nadają takim lalkom oryginalny styl, zyskują one u takich osób własny "charakter". Czasem niektórzy artyści potrafią zmienić lalce makijaż na tak piękny, że nie da się tego wyrazić słowami. ;)

    A więc jak już mówiłam - radzę się najpierw zapoznać z tematem dotyczącym lalek, bo można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na ich temat, a dopiero potem proszę pisać artykuły. ;)
    Pozdrawiam. :)
    • Gość
      19.06.2017 17:47
      Co do sztuki to potwierdzam, w srowisku kolekcjonerskim duzo osob kuouje te lalki bo sa ciekaqwe i maja duzo mozliwosci na aranzacje i customy. Poza tym kolekcjionerzy niektorzy zbieraja seriami jak znaczki.
  • hej
    19.12.2013 10:59
    A mnie zastanawia czemu tylko zabawki dla dziewczynek są tak surowo oceniane? hello kitty, pony, mh itp. A zabawki dedykowane chłopcom? Nie ma tam potworów, agresji, walki, brzydoty?
    • natka
      21.12.2013 10:04
      Zgadzam się z tobą. Np.w grze minecraft są zoombie,kościotrupy itp. A w jeszcze innych grach zabija się ludzi ,zwięrzęta i jest krew oraz przemoc i jeszcze są potwory. Te lalki to tylko przyjaciółki które mogą przedstawiać współczesne nastolatki. A po zatym horrorów się nie czepiają,a wnich są gorsze żeczy niż te lalki.
  • marika
    27.12.2013 14:14
    Monster high to dzieło szatana?hahahahhahahahaha te lalki to specjalnie potwory po to,by pokazac dzieciom żeby byc sobą .nawet w piosence jest żeby być sobą i każdy ma wiele wat i o to chodzi w monster high!!!teraz będą pewnie komentarze w stylu że to szatan je wymyślił,nie jestem katoliczką i to zło weście sie ogarnijcie!mam 13 lat,2 lalki monster high i wiecie co?dzięki tym filmom zaczełam w siebie wieżyć!!!tak,mam lalki mh,tak,słucham heavy metalu np.metallica,tak,ubieram się w czachy i na czarno i co z tego???mam wielu przyjaciół,chodzę często do kościoła,modlę się.i co???jakoś jeszcze z lalek szatan nie wypełz,nie zabiłam nikogo i jestem dobrą osobą!
  • troll
    13.01.2014 15:31
    ale czy nie zauważacie że robicie z tych wszystkich lalek i zabawek jakies ukryte demony?Ludzie czy to jest epoka średniowiecza?Jaka znowu kultura śmierci?Predzej ksiądz i kosciół z takowa może sie skojarzyć-ciągle czyms mnie próbuje straszyć ,straszne i smutne zachowanie i czarne sutanny....czy to nie jest własnie kultura śmierci?I straszenie panem Bogiem na kazdym kroku?Dlaczego mam sie bac Boga który jest miłością?Cos sie chyba niektórym w głowach porobiło.
  • Prawda
    14.03.2014 16:48
    Te lalki to NORMALNE lalki! Nic w nich złego a dzieci interesują się nimi bo to nowość i w ogóle są super. Moim zdaniem producenci mają racje. Stworzyli te postacie po to by pokazać że każdy jest inny i ma swoje wady i zalety. Ta bajka uczy tolerancji i pokazuje jak radzić sobie z problemami z którymi dzieci stykają się każdego dnia. Ksiądz może powinien się zająć poważniejszymi sprawami niż zabawki. On tu o lalkach bzdury wygaduje ,a gdzieś indziej dzieci umierają! Czemu się tym nie zajmie?!
  • venus
    11.08.2014 19:23
    ja nie mam lalek monster high a je lubie i wy sądzicie że np.helo kitty , my litle pony i monster high są złe a momyślcie jakie zabawki mają chłopcy kiedyś mój brat karabinem na kulki udrzył moją koleżankęa i monster high uczy jak byc torelancujnym i mieć wady i zalety to dobre potwory no morze toralej
  • Dante
    17.08.2014 13:17
    Nie wnikam w aspekt religijny - ujmę to od strony socjologicznej. Wielu współczesnych polskich rodziców wychowało się na komunistycznych bajkach (np.: Reksio, Bolek i Lolek, Miś Uszatek). W bajkach tych ciężko było przemycić komunistyczne treści - w każdym razie treści takie rzucałyby się mocno w oczy. Dlatego wielu Polaków naiwnie sądzić, że współczesne bajki to tylko zwykłe bajki, w których nie przewija się dodatkowy przekaz. Bajka "Monster High", jak twierdzą jej autorzy, uczy "tolerancji dla odmienności" - widzimy zatem wilkołaki, zombi, wampiry oraz przeróżnej maści upiory ukazane w miłej, cukierkowej formie. W porównaniu do nich ludzie z różnymi aberracjami psychicznymi (np.: transseksualiści) jawią się niemal jako osoby normalne. Dodatkowo, jak pisał prof. Theodor Adorno, nie ma bardziej dewastującego połączenia niż połączenia pięknej formy z niszczącą treścią.
  • ala
    21.12.2014 14:43
    Te lalki są spoko,!
  • Kocham Monser High
    27.03.2015 09:17
    Czy wy jesteście nie normalni? Monster High to zwykłe lalki. Możecie przestać z tym '' O jejku Monster High,My little pony i hello kitty to szatan zaraz się zesikam oo! Idioci! Czego wy chcecie od moich ukochanych lalek Odwalcie się odnich szataniści.Uważajcie bo niedługo będziecie wszędzie widzieć szatana i zło! Idźcie do psychiatry nienormalni ludzie! I że niby hello kitty tłumaczy się troszkę inaczej jak powiedział jakiś nienormalny ksiądz w pewnym filmiku '' To się tłumaczy Hell o kity''Głupotaaaa! Wszyscy,którzy tak myślą so kurde, brak słów. To się tłumaczy,troszkę głupio ale '' Cześć kotku''.A my little pony to też te człe zło? Czemu bo uczą przyjaźni??? Szukacie dziury w całym! Ha,ha! Dobre! Znależli się.
  • katarzyna
    07.09.2015 22:05
    ja radze aby choć raz iść na msze o uzdrowienie i uwolnienie ja niewierzyłam dopuki na własne oczy nie zobaczyłam co moga rzeczy zrobic z człowiekiem byłam przerazona
  • Nina
    01.12.2015 13:14
    Jeśli chodzi o lalki barbi to mi osobiście przeszkadzało że kobieta jest przedstawiana jako posiadająca urodę a nie umysł i tylko wygląd się liczy.A jeśli chodzi o jej wymiary to ja mam długie nogi,wąską talię i obfity biust a chodzę i żyję .Tak jak wiele kobiet.
  • Nina
    01.12.2015 13:30
    Jeśli chodzi o lalki Monster to trzeba się zastanowić czy kupowanie lalek chuych jak patyk i chodzących w ciemnych kolorach dziecku jest normalne? Z dzieciństwem kojarzą się kolory tęczy , a nie czerń, która jest kolorem smutku i śmierci. Chociaż muszę przyznać że kościół katolicki ciągle nam przypomina o cierpieniu i śmierci.A ja uważam że Bóg stworzył ziemię piękną i jak się rozejrzeć to życie takie jest. I jeśli mamy pamiętać o śmierci to tylko po to ,aby każdego dnia żyć na 100% i ciszyć się tym wszystkim co mamy
    • Julczia
      18.12.2015 08:54
      Po pierwsze, Ziemia powstała poprzez wielki wybuch a nie Boga. A po drugie, widzę że nie wiesz czym jest życie. Pora wyrosnąć ze świata kolorowych bajek. A co do Monster High, barbie też są chude także o co chodzi? Czerń nie zawsze musi być odbierana jako kolor smutku i śmierci.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg