700 tys. domów bez tv

Coraz szybciej rośnie liczba osób, które albo od telewizora wolą ekran laptopa, albo nie chcą by telewizja kontrolowała ich życie.

"Dotychczas uważało się, że brak telewizora w domu to wręcz patologia. Tymczasem dzisiaj przy rekrutacji osób do naszego badania znalezienie młodych osób z telewizorem okazało się trudne" - komentowała Julia Izmałkowa, właścicielka firmy Izmałkowa Consulting, wyniki najnowszego badania Etnomedia nt. korzystania mediów w Polsce, wykonanego na zlecenie domu mediowego PanMedia Western.

Z badań TGI przeprowadzanych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w Polsce telewizora nie ma już 700 tys. domostw. "Świadomie nie mają telewizji, a nawet, jeśli mają, nie włączają jej. Dla reklamodawców jest to bardzo apetyczna grupa: ma wyższe wykształcenie, wysoko plasuje się też w hierarchii zarobków" - mówi Ewa Góralska, szefowa PanMedia Western w Polsce.

W porównaniu z 2007 rokiem, kiedy Izmałkowa Consulting przeprowadzała w Polsce badania Etnomedia pierwszy raz, sytuacja zmieniła się diametralnie. "Wtedy telewizja była w domach królem. Komputer w domu miało co trzecie gospodarstwo domowe, ale często był to komputer dziecka, bez dostępu do Internetu" - mówi Góralska.

Zmianę podejścia do telewizji wywołało właśnie upowszechnienie dostępu do Internetu. Część osób przyzwyczaiła się do sposobu, w jaki działają media cyfrowe i telewizor wydaje się im urządzeniem wstecznym. Druga grupa, która rezygnuje z oglądania telewizji, to osoby, które po prostu nie chcą, by dyktowała im, co będą oglądać i zabierała wolny czas.

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg