Reklama "tacierzyńskiego"

PAP |

publikacja 09.08.2013 07:38

Resort wyda 1,7 mln złotych na skierowaną do panów kampanię promującą wydłużone urlopy rodzicielskie - informuje "Rzeczpospolita".

Reklama "tacierzyńskiego" Henryk Przondziono /GN Ojciec i syn

Resort pracy będzie zachęcał ojców do częstszego korzystania z urlopów ojcowskich. Po wakacjach planuje ruszyć ze specjalną kampanią informacyjną o tym, w jaki sposób nowo uchwalone przepisy pozwolą im łączyć obowiązki rodzinne z zawodowymi.

"Wprowadzone zmiany w zakresie polityki rodzinnej mają charakter rewolucyjny. Wiele osób nie potrafi z tych nowych przepisów korzystać. Chcemy im wytłumaczyć, w jaki sposób to robić" - mówi minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz.

Zorganizowanie kolejnej rządowej kampanii społecznej budzi wśród ekspertów mieszane uczucia. "Ministerstwa mają za zadanie realizować politykę państwa, a nie funkcjonować tak jak komercyjne firmy. Nie podoba mi się, ze instytucje państwowe się komercjalizują" - mówi Rafał Chwedoruk, politolog z UW.

Inaczej na sprawę patrzy Małgorzata Druciarek z Obserwatorium Równości Płci Instytutu Spraw Publicznych. "Taka kampania to dobry znak. Widać, że nareszcie rola ojca została zauważona" - mówi Druciarek.