Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie rodzina.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Zerowa stawka podatku VAT na niektóre produkty spożywcze nie zostanie przedłużona po 31 marca 2024 r. - poinformowało we wtorek Ministerstwo Finansów. Jako powód podało utrzymujący się trend spadkowy inflacji i spadek tempa wzrostu cen żywności.
Nie tylko regulacje prawne dotyczące napojów energetycznych są ważne, ale także świadomość i edukacja - powiedział PAP rzecznik Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce dr Michał Sutkowski. Dodał, że trzeba wprowadzić kampanię edukacyjną i wytworzyć modę, by tego typu produktów nie nadużywać.
Kolacja na cztery osoby w skromnej, przygotowanej samodzielnie wersji to koszt 145 zł - wynika z wigilijnego koszyka "Rzeczpospolitej". Według dziennika w ciągu roku ceny wzrosły o niemal 23 proc. Na organizację świąt Bożego Narodzenia Polacy planują przeznaczyć średnio 1157 zł - wynika z badania dla BIG InfoMonitor. Dla 42 proc. polskich rodzin kolacja wigilijna będzie skromniejsza niż w ubiegłym roku; mniej potraw przygotuje 31 proc. rodaków.
Słodycze i przekąski dla przyjemności zjada 79 proc. Polaków, a 57 proc. robi to, by poprawić sobie nastrój - podał Polski Instytut Ekonomiczny. Rynek tych artykułów żywnościowych w Polsce wart jest 17,3 mld zł, co oznacza 13,3-proc. udział w branży.
Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin i nabiałów, jak Sokołów lub Łowicz wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej - czytamy w środowej "Rzeczpospolitej". Dziennik dodaje, że to dopiero początek tego trendu.
Aplikacja "Too Good To Go" Umożliwia kupowanie jedzenia, którego restauracje, hotele czy cukiernie nie zdążyły sprzedać w ciągu dnia.
Przerażające są dane na temat marnowania żywności w społeczeństwie. Tym bardziej że z drugiej strony dochodzą do nas informacje o gigantycznej skali głodu dotykającego co siódmą osobę na świecie.
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci. Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek - pisze "Gazeta Polska Codziennie".
Najwięksi w Europie producenci napojów gazowanych, jak Coca-Cola, Red Bull i Pepsi, zobowiązali się zmniejszyć ilość cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r. Ma to być odpowiedź sektora na politykę UE dotyczącą redukcji cukru w żywności, zwłaszcza przeznaczonej dla dzieci.
Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby UE wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli treści takie emitowane są w telewizji lub internecie przed programami dla dzieci lub w ich trakcie.