„W Polsce potrzebne jest prawo, które zagwarantuje pomoc osobom uwikłanym w prostytucję, a chcącym zmienić swoje życie” - mówiła s. Anna Bałchan, podczas wczorajszej (6 grudnia) katechezy audiowizualnej w bazylice ojców bernardynów w Rzeszowie. Siostra Anna jest założycielką Stowarzyszenia im. Maryi Niepokalanej na rzecz Pomocy Dziewczętom i Kobietom.
Wicepremier, przewodniczący PSL Waldemar Pawlak zapewnił w poniedziałek, że jego partia będzie nadal forsować propozycję przechodzenia na wcześniejszą emeryturę kobiet, które wychowały dzieci.
60 tys. dzieci w Polsce co roku dotyka rozwód rodziców; Polacy nie są świadomi, że konsekwencje związane z rozstaniem, dziecko będzie ponosić przez resztę życia - przekonywali w piątek uczestnicy konferencji Fundacji "Mama i Tata".
Ponad połowa polskich dzieci co najmniej raz otrzymała nieprzyzwoite zdjęcie od obcej osoby, była zastraszana lub padła ofiarą cyberprzestępstwa. Ofiarami cyberprzemocy ze strony dzieci padają z kolei nauczyciele, z tym zjawiskiem spotkało się 27 proc. z nich.
W tym roku wydatki na święta Bożego Narodzenia przekroczą 23 mld zł. To o 5 proc. więcej niż w zeszłym roku, informował niedawno "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na badania TNS OBOP.
W Rzymie rozpoczęła obrady plenarne Papieska Rada ds. Rodziny. Toczą się one wokół wydanej przed 30 laty adhortacji apostolskiej Jana Pawła II Familiaris consortio
Spośród 4 milionów włoskich ojców będących w separacji 800 tysięcy z nich boryka się z poważnymi problemami finansowymi lub żyje w ubóstwie - takie dane podaje Caritas. Także Kościół przyłączył się do inicjatyw pomocy oferując bezdomnym ojcom dach nad głową.
Wydłużenie wieku emerytalnego do 67. roku życia i zrównanie go dla kobiet i mężczyzn może dać wyższe emerytury, ale zwiększyć bezrobocie zwłaszcza wśród osób starszych - uważają eksperci.
Gender mainstreaming, czyli patrzenie na każdą podejmowaną publicznie działalność pod kątem równości płci, przynosi wymierne korzyści - przekonywano w Brukseli podczas konferencji zorganizowanej przez Europejski Instytut Równości Płci (EIGE).
Kobiety, przypisane do tradycyjnych ról społecznych, w reklamach potrafią zachęcić nas do zakupów, zaś mężczyźni zachowujący się w sposób nietypowy powodują, że lepiej zapamiętujemy przekaz reklamowy - wynika z badań Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.