Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie rodzina.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Na rynku hurtowym w Broniszach dużym zainteresowaniem cieszą się krajowe nowalijki. Jak zawsze przed świętami wielkanocnymi jest wielu kupujących, w świeże warzywa zaopatrują się małe sklepy, kupcy z bazarków i targowisk - poinformował ekspert rynku hurtowego w Broniszach Maciej Kmera.
Na rynki zagraniczne trafiają jajka za niemal 500 mln euro rocznie, co czyni Polskę jednym z największych ich eksporterów na świecie. Dlaczego puste półki nam nie grożą wyjaśnia w środę "Rzeczpospolita".
Ptasia grypa doprowadziła do wybicia ok. 6 mln szt. kur niosek, dlatego na rynku zaczyna brakować jaj. Jak poinformowała PAP Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz handel detaliczny i konsumenci muszą zapomnieć o wielkanocnych promocjach jaj; producenci nie są w stanie dostarczyć ich odpowiedniej ilości.
W ciągu całego roku rogali świętomarcińskich sprzedaje się około 700 ton, z czego w poniedziałek będzie to około 350-400 ton - powiedział PAP starszy Cechu Cukierników i Piekarzy w Poznaniu Stanisław Butka.
Kolacja na cztery osoby w skromnej, przygotowanej samodzielnie wersji to koszt 145 zł - wynika z wigilijnego koszyka "Rzeczpospolitej". Według dziennika w ciągu roku ceny wzrosły o niemal 23 proc. Na organizację świąt Bożego Narodzenia Polacy planują przeznaczyć średnio 1157 zł - wynika z badania dla BIG InfoMonitor. Dla 42 proc. polskich rodzin kolacja wigilijna będzie skromniejsza niż w ubiegłym roku; mniej potraw przygotuje 31 proc. rodaków.
W Polsce na 3 mln osób z problemem alkoholowym jest 500-600 tys. kobiet. Panie szybciej się uzależniają niż mężczyźni, co wynika z ich uwarunkowań biologicznych - powiedział Krzysztof Brzózka, były dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin i nabiałów, jak Sokołów lub Łowicz wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej - czytamy w środowej "Rzeczpospolitej". Dziennik dodaje, że to dopiero początek tego trendu.
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci. Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek - pisze "Gazeta Polska Codziennie".
Najwięksi w Europie producenci napojów gazowanych, jak Coca-Cola, Red Bull i Pepsi, zobowiązali się zmniejszyć ilość cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 r. Ma to być odpowiedź sektora na politykę UE dotyczącą redukcji cukru w żywności, zwłaszcza przeznaczonej dla dzieci.
Co trzeci Włoch ze strachu rezygnuje z jedzenia niektórych produktów - to nowe, rosnące zjawisko odnotował związek rolników Coldiretti. Jego eksperci zauważyli, że wzrasta liczba konsumentów poszukujących "super-jedzenia", czyli nadzwyczaj zdrowej żywności.