GUS ostrzega: spożycie mocnych alkoholi w Polsce wzrosło

Spożycie wódek, likierów i innych napojów spirytusowych, w przeliczeniu na 100 proc. alkoholu, wzrosło w Polsce w 2017 roku do 3,3 l na osobę, podczas gdy w roku 2015 było to 2,5 l - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Według GUS w tym samym czasie spadło spożycie wina i miodów pitnych do 6,1 l na osobę z 8,6 l. Wzrosło natomiast spożycie piwa na osobę. Z danych GUS wynika, że o ile jeszcze w roku 2015 statystyczny Polak wypijał rocznie 80,7 l piwa wytwarzanego ze słodu, to w roku 2017 było to już 98,5 l na osobę.

Jak podaje GUS od roku 2005 spadła liczba wypalanych przez Polaków papierosów z 1974 sztuk na osobę do 1345 sztuk w roku 2017.

Z danych GUS wynika ponadto, że jemy coraz mniej jaj. Ich spożycie spadło na osobę z 215 sztuk do 139 sztuk.

Mniej jemy też owoców i warzyw. W 2015 roku statystyczny Polak rocznie zjadał 110 kg warzyw i 54,1 kg owoców. Spożycie to spadło w roku 2017 do odpowiednio 105 kg i 53 kg.

«« | « | 1 | » | »»
  • ANTY-TROLL
    01.09.2018 10:28
    Totalna opozycja zapija swoją klęskę, stąd wzrost spożycia.
  • zatroskany katolik
    01.09.2018 15:05
    Dlaczego wypisujecie nieprawdziwe dane o wzroście spożycia wódki i piwa i to w czasie gdy jest prowadzona akcja 100 dni trzeźwości.. W raporcie GUS-u jasno jest napisane że spożycie wódki w 2010, 2015 i 2016 r. wynosiło 3,2 l. czyli nastąpił wzrost, ale ledwie o 0,1l .Natomiast spożycie piwa w 2015 r. wyniosło 99,1l, a więc nastąpił spadek o 0,6 l a nie wzrost 17,8 l tak jak podajecie. Polecam zajrzeć do raportu GUS-u i zweryfikować dane https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/handel/dostawy-na-rynek-krajowy-oraz-spozycie-niektorych-artykulow-konsumpcyjnych-na-1-mieszkanca-w-2017-roku,9,8.html
  • TRTRTR
    01.09.2018 23:56
    Ktoś pomylił kolumnę z danymi za rok 2015 z kolumną z danymi za rok 2005. Te rzekomo niebywałe wzrosty spożycia alkoholu dotyczą tak naprawdę dwunastu, a nie dwóch lat. W rezultacie, wszystkie komentarze wiążące wzrost spożycia z programem 500+ są kompletnie chybione.
  • Adam
    05.04.2019 14:30
    Niepodpisany tutaj autor powyższego newsa wbrew zdrowemu rozsądkowi zaczerpnął informację o wzroście spożycia alkoholu w porównaniu z 2015 rokiem z PAP. Autor newsa z PAP Łukasz Pawłowski podał tę błędną informację informując że to na podstawie GUS - naprawdę ciężko uwierzyć w pomyłkę - są tam informacje rok po roku. Poważnym problemem jest to, że ta błędna informacja bezpośrednio ideologicznie uderza w pomoc rodzinom wielodzietnym tzw. 500+. Chodzi konkretnie o wykreowany w ten sposób obraz, że ta pomoc idzie na alkohol.
Dodaj komentarz
Gość
    Nick (wymagany lub )

    Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.