Mówią ludzie „tolerancyjni”, że granicą mojej wolności jest wolność innego człowieka. Człowiek miłosierny tak nie powie.
Krytykowane przez Kościół przepisy regulujące nauczanie religii w szkołach były w piątek tematem konferencji naukowej "Religia i etyka w edukacji publicznej" w Warszawie. Według MEN istnieje potrzeba przeanalizowania, "co się dzieje wokół nauczania religii".
Sześciu przywódców religijnych Francji - trzej chrześcijanie, żyd, muzułmanin i buddystka - skrytykowało projekt ustawy o „małżeństwie dla wszystkich”, wprowadzający tzw. małżeństwa osób tej samej płci.
Zwierzchnicy buddystów, muzułmanów i chrześcijan w Sri Lance wspólnie sprzeciwili się rządowym planom liberalizacji ustawodawstwa dotyczącego aborcji przez poszerzenie liczby przypadków, w których będzie ona dozwolona przez prawo.
Przedstawiciele różnych wyznań chrześcijańskich oraz muzułmanie i żydzi opublikowali wspólny list w obronie małżeństwa i wolności religijnej
W Sejmie ma się odbyć pierwsze czytanie obywatelskiego projektu zmian w ustawie o edukacji.
Zdecydowana większość Polaków (ponad 65 proc.) nie chce religii na maturze jako przedmiotu dodatkowego. "Za" jest prawie 28 proc., a zdania na ten temat nie ma 7 proc. ankietowanych - wynika z sondażu Instytutu Homo Homini dla "Rzeczpospolitej".
Obecność symboli religijnych, podstawy finansowania lekcji religii oraz praw rodziców do wychowania dzieci zgodnie z własnym światopoglądem były tematem popołudniowej części konferencji „Religia i etyka w edukacji publicznej”.
Czy religia w szkole sprawdza się jako sposób chrześcijańskiego nauczania, wychowania i wtajemniczenia?
Warszawska radna przesłała do dyrektorów szkół ankietę, w której zwraca się o uwzględnienie rekomendacji umieszczania lekcji religii jedynie na początku lub końcu dnia zajęć lekcyjnych.