Nie zmuszajmy do aktywności, ale wyzwalajmy ją. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Tak mówił Janusz Korczak. Jego słowa są dziś bez wątpienia filarem „Odysei umysłu”.
Alfreda Walkowska o niekończącym się zachwycie nad wiedzą świętej mniszki z Bingen.
Stać nas tylko na tanie zachwyty nad „heroizmem” albo na wulgarną agresję?
Czy nauczycielka może się bać nauki? Czy nie-Kaszubka może uczyć innych kaszubskiego? O pasji i zachwycie kaszubizną opowiada Edyta Pawlak, nauczycielka z Włynkówka.
Zauważyłem, że kiedy jako ksiądz pokazuję swoją ludzką stronę; kiedy pokazuję, że też kocham, cierpię, tęsknię, marzę, staję się bliższy tym, do których zostałem posłany.
Chrześcijanin się nie boi. Chrześcijanin ufa.
W liceach ogólnokształcących odejdzie się od profilowania klas, a nauka historii w pełnym wymiarze będzie obowiązkowa dla wszystkich uczniów - zapowiedziała wiceminister edukacji Teresa Wargocka. Poinformowała, że rozważany jest program wycieczek do miejsc historycznych.
Autorka pisze, że ogląda Boga przez małżeństwo jak przez szczelinę. To uproszczenie: to doświadczenie nie jest ograniczone do jednego tylko zmysłu.
Największym pragnieniem kobiety jest kochać i być kochaną. Tylko wtedy, gdy to pragnienie jest zaspokojone, kobieta odczuwa radość życia – usłyszały uczestniczki konferencji przygotowanej przez „Status Feminae” w Gdańsku-Oliwie.
Obserwowałam niedawno, jak mały chłopiec, pewnie sześciolatek, uczestniczył w charytatywnej aukcji, na której licytowano książkę o Robercie Lewandowskim.